ΑρχικήΣυνεντεύξεις«Βροχή» καταγγελιών για δήθεν προσφορές αναβάθμισης ίντερνετ. Συνέντευξη στην εφημερίδα "Θεσσαλία"

«Βροχή» καταγγελιών για δήθεν προσφορές αναβάθμισης ίντερνετ. Συνέντευξη στην εφημερίδα “Θεσσαλία”

Σημαντική αύξηση, που ξεπερνά το 50% στις καταγγελίες Βολιωτών στην Ένωση Καταναλωτών, σημειώνεται την περίοδο της καραντίνας και ειδικά τις τελευταίες εβδομάδες για εταιρείες, οι οποίες συνεργάζονται με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και που παραπλανούν με δήθεν προσφορές για αναβάθμιση της ταχύτητας του διαδικτύου.
Για του λόγου το ασφαλές πριν 4 ημέρες Βολιώτισσα επικοινώνησε με την Ένωση Καταναλωτών, καταγγέλλοντας πως εκπρόσωπος εργολαβικής εταιρείας, που λειτουργεί σε συνεργασία με πάροχο τηλεφωνίας τής έκανε προσφορά αναβάθμισης της ταχύτητας του διαδικτύου από 24 σε 50 mbps. H γυναίκα, παρά τη φορτικότητα του υπαλλήλου, αρνήθηκε να δεχθεί την προσφορά, λέγοντας πως δεν θέλει και πως είναι ικανοποιημένη με την υπάρχουσα. Κλείνοντας τον διάλογο ο εκπρόσωπος, δέχθηκε την άρνηση και της είπε ότι θα της αποστείλει γραπτό μήνυμα, με τη γυναίκα να θεωρεί πως θα έχει ενημερωτικό χαρακτήρα. Ωστόσο, μετά από κάποια ώρα, το μήνυμα που έλαβε, ανέγραφε πως η ταχύτητα του ίντερνετ αναβαθμίστηκε με επιτυχία.

Για τον λόγο αυτό επισκέφθηκε υποκατάστημα της εταιρείας στο κέντρο της πόλης, λέγοντας πως δεν συμφώνησε ποτέ στην αναβάθμιση της ταχύτητας και ζήτησε απομαγνητοφωνημένη τη συνομιλία, που είχε με τον υπάλληλο, που της τηλεφώνησε. Σύμφωνα με την καταγγελία που έγινε, δεν ενημερώθηκε ως έπρεπε, πως σε τηλεφωνική συμφωνία ο νόμος ορίζει πως υπάρχει δυνατότητα υπαναχώρησης μέσα σε 14 ημέρες για τον καταναλωτή, χωρίς να χρεωθεί. Τελικά το μόνο που της είπαν, ήταν ότι δέχονται να αναζητήσουν τη συνομιλία που έγινε. Όπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου Αλέκος Κουτσελίνης, το 60% των καταγγελιών και των παραπόνων που γίνονται από το κοινό το τελευταίο διάστημα, αφορά στις εταιρείες τηλεφωνίας και ειδικά στις δήθεν προσφορές για αναβαθμίσεις της ταχύτητας, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος για τον πολίτη. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο, να πέφτουν στην παγίδα των εκπροσώπων εταιρειών, που συνεργάζονται κατά πάσα πιθανότητα εργολαβικά με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, θεωρώντας πως από τα 24 mbps θα πάνε στα 50 με το ίδιο τιμολόγιο, και τελικά όταν έρχεται ο λογαριασμός, να βλέπουν αύξηση της τάξης των 8-10 ευρώ τον μήνα. Παράλληλα δεν ενημερώνονται, σύμφωνα με τον νόμο, πως έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέσα σε 14 ημέρες, εάν η σύμβαση έγινε τηλεφωνικά.

Έναν μήνα χωρίς τηλέφωνο…
Σε άλλη περίπτωση, Βολιώτισσα έχει μπει σε έναν κυκεώνα ταλαιπωρίας και έχει μείνει έναν μήνα χωρίς τηλέφωνο και ίντερνετ, μετά την αλλαγή παρόχου, προσπαθώντας να βρει άκρη, χωρίς ακόμα να τα καταφέρει. «Παραπλανούν τον κόσμο, ενώ και η ανάκτηση της καταγραφής των συνομιλιών είναι δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία», επισημαίνει ο κ. Κουτσελίνης, που συμβουλεύει τους καταναλωτές, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ιδιαίτερα όταν θέλουν να αλλάξουν εταιρεία ή να αναβαθμίσουν την ταχύτητα του ίντερνετ. «Το καλύτερο είναι να κάνουν έρευνα αγοράς, πηγαίνοντας σε ένα κατάστημα, να μην ενδίδουν στην τηλεφωνική πίεση που υφίστανται. Να εξετάζουν όλες τις προσφορές και στη συνέχεια να αποφασίζουν με νηφαλιότητα τι θέλουν και άμα χρειάζονται πραγματικά την αναβάθμιση της ταχύτητάς τους. Θα πρέπει να γνωρίζουν πως δεν υπάρχει δωρεάν αλλαγή ταχύτητας και πως ελλοχεύει ο κίνδυνος, σε περίπτωση που δεν έληξε η σύμβασή τους με τον πάροχο που έχουν, να πληρώσουν από 100 έως και 300 ευρώ πρόστιμο», τονίζει ο πρόεδρος της ΕΝΚΑ Βόλου και Θεσσαλίας, επισημαίνοντας ακόμα πως οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα υπαναχώρησης για τηλεφωνικές συμβάσεις μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων, χωρίς κάποια αιτιολογία, με τις εταιρείες να υποχρεούνται να την κάνουν δεκτή, όταν υποβληθεί στο κατάστημα η ανάλογη αίτηση.

Όπως αναφέρει, ο καταναλωτής δυσκολεύεται να επικοινωνήσει με τις εταιρείες, αφού κάθε φορά θα βγει διαφορετικός εκπρόσωπος, ο οποίος δεν θα γνωρίζει την περίπτωση, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές, που ακόμα και οι Ενώσεις Καταναλωτών ανά τη χώρα δεν καταφέρνουν να βρουν άκρη, με τα συνεργαζόμενα γραφεία, αλλά και τις ίδιες τις εταιρείες. «Έχουμε στείλει επιστολές στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην ΕΕΤΤ, γιατί κάτι πρέπει να γίνει, παραπλανούν τον κόσμο, λέγοντας ψέματα, πως δεν υπάρχει κόστος στην αλλαγή των υπηρεσιών, ειδικά στο ίντερνετ», καταλήγει ο κ. Κουτσελίνης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ