Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας με τη συνεργασία του Δημήτρη Καραμπερόπουλου επεξεργάστηκε πρόταση μελέτη για τη πόλη του Βόλου.
Δείτε στο https://www.facebook.com/myVolos όλη τη πρόταση μελέτη με το φωτογραφικό υλικό
Κάθε πόλη είναι μία δομημένη κοινωνία η οποία πρέπει να εξυπηρετεί, να αγαπάει και να σέβεται όλες τις κατηγορίες των πολιτών της.
Πρέπει να σέβεται και να δίνει “χώρο” στους πεζούς, στα ποδήλατα, στις μοτοσικλέτες, στα αυτοκίνητα.
Όλος ο δημόσιος χώρος της πόλης πρέπει να καταμερίζεται σε αυτές τις κατηγορίες αναγκών χωρίς να υπάρχει σύγχυση ή αλληλοεπικάλυψη.
Για να συμβεί αυτό πρέπει πολύ σοβαρά να μελετάται κάθε σημείο της πόλης και κυριολεκτικά κάθε κοινόχρηστο τετραγωνικό μέτρο της, έτσι ώστε να ορισθεί σε ποια από τις παραπάνω κατηγορίες θα “παραχωρηθεί”.
Πεζοδρόμια, πεζόδρομοι.
Η πόλη μας δυστυχώς είναι φτιαγμένη μόνο για αυτοκίνητα
Το κέντρο της πόλης πρέπει να αποδοθεί στον πεζό. Τα αυτοκίνητα μπορούν να “ζήσουν” σε υπόγεια ή πολυώροφα γκαράζ. Ο άνθρωπος όχι! Οι ανοιχτοί χώροι, ο ήλιος, ο αέρας πρέπει να ανήκουν στον πεζό και στις δραστηριότητές του. Ο πεζός έχει δικαίωμα να μπορεί να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια σε όλη την πόλη.
Απαιτείται η οργάνωση εκστρατείας του Δήμου με τίτλο «ελεύθερα πεζοδρόμια», αφού προηγηθεί ενημέρωση, διαβούλευση και προειδοποίηση όσων παρανομούν
Ποδηλατόδρομοι
Χρειάζεται σοβαρή και λεπτομερειακή μελέτη. Προσωρινά θα μπορούσε να λειτουργήσουν οι υπάρχοντες στο κέντρο, αφού γίνει σωστή σήμανση, διαγράμμιση και αστυνόμευση ώστε να υπάρχει συνεχόμενο δίκτυο. Πρέπει να δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο που θα συνδέει τις συνοικίες με το κέντρο. Υπάρχουν προδιαγραφές και ευρωπαϊκά πρότυπα (του Λονδίνου, της Ολλανδίας) που ακολουθούνται για τη κατασκευή ποδηλατοδρόμων.
Κάγκελα, κολωνάκια, κορύνες
Η λύση δεν είναι να γεμίσουμε την πόλη ένστολους. Πρέπει να οριοθετήσουμε τους χώρους του καθενός και να βρεθούν τρόποι και εμπόδια ώστε ό ένας να μην καταχράται τον χώρο του άλλου.
Βέλτιστη αξιοποίηση του δημόσιου χώρου
Η πόλη μας δυστυχώς δεν έχει περιθώρια για σπατάλη δημόσιου χώρου. Κάθε δρόμος πρέπει να έχει πολύ σαφείς λωρίδες κυκλοφορίας με τα ελάχιστα δυνατά πλάτη. Όλος ο υπόλοιπος χώρος να αποδίδεται στον πεζό, στο ποδήλατο, σε εστίες πρασίνου, σε κυψέλες ξεκούρασης και αναψυχής
Οι χώροι parking σε δρόμους στο κέντρο της πόλης πρέπει να είναι ελεγχόμενης στάθμευσης μικρής διάρκειας, και μόνο εκεί που έχουν καλυφθεί οι παραπάνω κατηγορίες.
Ο ίδιος πολίτης συνήθως είναι αυτός που αλλάζει ιδιότητες κατά την διάρκεια της ημέρας.Το πρωί οδηγός, έπειτα πεζός μετά πάλι οδηγός και το απόγευμα ίσως ποδηλάτης.Πάρκινγκ για δίτροχα.
Απαιτούνται πάρκινγκ για μηχανές και ποδήλατα ώστε να μην γεμίζουν τα πεζοδρόμια και οι πεζόδρομοι
Δημοτικά ποδήλατα
Δύο είναι τα κλειδιά της επιτυχίας: Πληθώρα διαθέσιμων ποδηλάτων, σε σταθμούς διάσπαρτους στην πόλη και εύκολη χρήση με τη βοήθεια ηλεκτρονικών καρτών για να μπορεί ο καθένας μπορεί να πάρει και να αφήσει κάποιο ποδήλατο μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα. Αστικές Συγκοινωνίες
Είναι απαραίτητο τα αστικά λεωφορεία να αποτελέσουν το βασικό μέσο μετακίνησης. Για να γίνει αυτό απαιτείται μείωση τιμών εισιτηρίων, μηνιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, πύκνωση δρομολογίων, σταθερές ώρες διέλευσης, επέκταση ηλεκτρονικού συστήματος χρόνου αναμονής. Μετά την υλοποίηση αυτών των μέτρων πρέπει να γίνει κοινή εκστρατεία (Δήμος, Αστικό ΚΤΕΛ, ΕΝ. ΚΑ. ΒΟΛΟΥ) ενημέρωσης των πολιτών.
Ημιτελή κτήρια
Τα ημιτελή και παρατημένα κτήρια σε κεντρικά σημεία θα πρέπει να καλλωπίζονται με κάθε τρόπο ή να καλύπτονται με μεγάλες αφίσες αποπερατωμένων κτηρίων.
Σημεία αναφοράς , τέχνες
Πρέπει να δημιουργηθούν σημεία αναφοράς μέσα στην πόλη και θεματικά πάρκα με ιστορικά στοιχεία του τόπου μας. Πρέπει να ενεργοποιήσουμε τους ντόπιους καλλιτέχνες και όχι μόνο, να εκφραστούν και να δημιουργήσουν μέσα στην πόλη.
Πράσινο
Πολλά καταπράσινα προσεγμένα πάρκα με μεγάλα δέντρα και διαδρομές περιπάτου στο κέντρο και στις συνοικίες.
Να αγαπήσουμε περισσότερο την πόλη μας να την κάνουμε πιο ευχάριστη και ανθρώπινη να κινούμαστε σε αυτή και να την απολαμβάνουμε κάθε μέρα.