ΑρχικήVideosΒόλος - η πόλη που θέλουμε. Μελέτη - πρόταση Ιωλκού

Βόλος – η πόλη που θέλουμε. Μελέτη – πρόταση Ιωλκού

Μία πρόταση για τον Βόλο όπως τον θέλουμε.
Μελέτη πιλοτικής παρέμβασης στην οδό Ε. Βενιζέλου (Ιωλκού) που κατατέθηκε στην Δημοτική Αρχή από την Ένωση Καταναλωτών Βόλου.

Δείτε το βίντεο της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου:


ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ – ΟΔΟΣ Ε. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΙΩΛΚΟΥ)

Η πόλη ανήκει σε όλους τους πολίτες της.
Στην πόλη συνυπάρχουν και κινούνται καθημερινά πεζοί, άτομα με ειδικές ανάγκες, μητέρες με μωρά, ποδήλατα, μηχανάκια, αυτοκίνητα και λεωφορεία.Ο δημόσιος χώρος είναι συγκεκριμένος.  Όπου δεν υπάρχει κτήριο ή άλλη δραστηριότητα είναι δημόσιος χώρος.
Σ’ αυτόν λοιπόν κινούνται όλοι. Και πρέπει να υπάρχει η υποδομή όλοι να μπορούν να κινηθούν με άνεση και ασφάλεια.
Για να βελτιώσουμε τις συνθήκες διαβίωσης των πολιτών πρέπει σε αυτόν τον χώρο να προβλέψουμε επίσης λουλούδια, δέντρα, παγκάκια, δημοτικές βρύσες και τουαλέτες.
Επίσης θέσεις στάθμευσης των τροχοφόρων (ποδήλατα, μηχανάκια, αυτοκίνητα).

Η πιλοτική πρόταση της Ιωλκού:
Σε συνέχεια της προγούμενης παρέμβασης μας με τίτλο “Βόλος η πόλη που θέλουμε” και θέλοντας να δείξουμε ότι αγαπάμε την πόλη μας και βέβαια την ίδια μας την ύπαρξη μέσα σε αυτήν, μας ενδιαφέρει να αυξήσουμε το βιοτικό μας επίπεδο κάνοντάς την πιο ανθρώπινη.
Μία πόλη για όλους.  Πιο ‘ανταγωνιστική’ τόσο για εμάς όσο και για τους επισκέπτες της.
Παρουσιάζουμε λοιπόν μία πρόταση για ένα τμήμα της Ε. Βενιζέλου από Γαλλίας μέχρι Δημητριάδος.
Το σκεπτικό και η φιλοσοφία αυτής της πρότασης θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε όλη την πόλη έτσι ώστε να μπορούμε να πούμε:
«ΝΑΙ η πόλη ανήκει σε όλους μας – Είναι ο Βόλος που θέλουμε»

Facebook: Παρουσίαση, φωτογραφίες, σχέδια και το video. Κάντε “Like” στο: www.facebook.com/iolkou

Ιδιαίτερες απαιτήσεις:

Η Ιωλκού είναι μία κύρια αστική οδός με μεγάλη κίνηση τροχοφόρων. Διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Τα λεωφορεία (συνήθως) κατεβαίνουν από το δεξιό ρεύμα.
Ταυτόχρονα όμως υπάρχει μεγάλη κίνηση πεζών διότι βρίσκεται στην καρδιά της πόλης και της εμπορικής αγοράς με πολλά καταστήματα, γραφεία, υπηρεσίες και τουριστική κίνηση.
Υπάρχει βέβαια και απαίτηση για κάποιες θέσεις στάθμευσης (ποδήλατα, μηχανάκια, αυτοκίνητα)

Υφιστάμενη κατάσταση:
• Ο χώρος που προσφέρεται στο αυτοκίνητο, κινούμενο ή σταθμευμένο, είναι δυσανάλογος και καταχρηστικός στους υπόλοιπους.
• Ο πεζός δυσκολεύεται να κινηθεί
• Δεν υπάρχει πράσινο
• Δεν υπάρχουν δημόσιες παροχές ανάπαυσης και αναψυχής (παγκάκια κ.λ.π.)

Συγκεκριμένα:
Το οδόστρωμα το οποίο ανήκει στα τροχοφόρα κινούμενα ή σταθμευμένα, έχει πλάτος περίπου 8,60 μέτρα και τα πεζοδρόμια περίπου 2,10 μέτρα εκατέρωθεν. Υπάρχουν και δύο περίπτερα (ένα δεξιά και ένα αριστερά) τα οποία οριακά χωρούν στο πλάτος του πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα οι διερχόμενοι πεζοί να αναγκάζονται να κατέβουν στο οδόστρωμα για να τα προσπεράσουν.
Στο αριστερό μέρος του οδοστρώματος και σε όλο το μήκος του δρόμου παρκάρουν «άτσαλα» κάθε λογής τροχοφόρα.

Η πρόταση:

• Παραμένουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας με τα μικρότερα όμως δυνατά πλάτη οδοστρώματος.
• Αυξάνονται τα πλάτη των πεζοδρομίων
• Κάθε 6 μέτρα φυτεύεται ένα δέντρο και στα δύο πεζοδρόμια
• Ενδιάμεσα τοποθετούνται παγκάκια και άλλες εστίες πρασίνου (λουλούδια κ.λ.π.)
• Τοποθετείται δημοτική βρύση
• Συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης για ποδήλατα, μηχανάκια αυτοκίνητα

Συγκεκριμένα:
Το πλάτος οδοστρώματος για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας γίνεται 6 μέτρα. (Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. – Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων, ΟΜΟΕ-ΚΑΟ).
Δεξιά και αριστερά δύο φαρδιές (25 εκατοστών) συνεχόμενες έντονα βαμμένες λευκές λωρίδες. Στο κέντρο μία ίδια αλλά διακεκομμένη.
Το δεξί πεζοδρόμιο καθ’ όλο το μήκος του δρόμου αυξάνεται κατά 0,60 μέτρα. Σύνολο περίπου 2,70 μέτρα.
Οπότε κερδίζουμε τον χώρο που χρειαζόμαστε ώστε να δημιουργηθεί σε όλο το μήκος των πεζοδρομίων νησίδα για τα δέντρα και τα λουλούδια η οποία ταυτόχρονα λειτουργεί και ως προστατευτικό μέσο των πεζών από το οδόστρωμα.
Οι πεζοί θα έχουν πρόσβαση στο οδόστρωμα μόνο στα σημεία διαβάσεων, τα οποία θα βρίσκονται σε κάθε κάθετο δρόμο ή πεζόδρομο.
Το αριστερό πεζοδρόμιο αυξάνεται κατά 2 μέτρα. Σύνολο περίπου 4,10 μέτρα. Χώρος άνετος να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες κίνησης των πεζών.
Εδώ επίσης τοποθετούνται δέντρα, λουλούδια, παγκάκια κ.λ.π.
Σε επιλεγμένα σημεία το πεζοδρόμιο μειώνεται στα 2,10 ώστε να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης για αυτοκίνητα και μηχανάκια.
Γίνονται δηλαδή εσοχές στο πεζοδρόμιο με τάπητα από κόκκινα τούβλα και διαγραμμίσεις έντονες ανά 5,5 μέτρα για τα αυτοκίνητα και 1 μέτρο για τα μηχανάκια.
Τα πάρκινγκ για τα μηχανάκια θα έχουν επίσης ανά 1 μέτρο μεταλλική διαχωριστική μπάρα.
Οι εσοχές αυτές θα απέχουν τουλάχιστον 5 μέτρα από οποιαδήποτε διασταύρωση δρόμου, διάβαση πεζών ή περίπτερο.
Σε όλο το μήκος των αριστερών πεζοδρομίων επίσης, δημιουργείται νησίδα για τα δέντρα και τα λουλούδια η οποία ταυτόχρονα λειτουργεί και ως προστατευτικό μέσο των πεζών από το οδόστρωμα.
Οι πεζοί θα έχουν πρόσβαση στο οδόστρωμα μόνο στα σημεία διαβάσεων, τα οποία θα βρίσκονται σε κάθε κάθετο δρόμο ή πεζόδρομο και σε αντιστοιχία βέβαια με το απέναντι πεζοδρόμιο.
Δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων σε επιλεγμένα σημεία πάνω στα πεζοδρόμια με ψηλές μεταλλικές μπάρες.
Το περίπτερο που υπάρχει στο δεξιό πεζοδρόμιο μεταφέρεται αριστερά, έτσι ώστε να υπάρχει πεζοδρόμιο 2 μέτρων μπροστά και από τα δύο περίπτερα.
Οι κάδοι σκουπιδιών τοποθετούνται σε ειδικές εσοχές στα πεζοδρόμια.
Στην οδό Γαλλίας και στο σημείο διασταύρωσης με την Ιωλκού επίσης απομακρύνουμε τα παρκαρισμένα από τον κόμβο τουλάχιστον 5 μέτρα.
Δίνουμε στο οδόστρωμα της Γαλλίας 3 μέτρα πλάτος και αυξάνουμε όλα τα πεζοδρόμια αισθητά.
Μετά τα 5 μέτρα, εκατέρωθεν της Ιωλκού, επιτρέπουμε το πάρκινγκ κανονικά (από την πάνω πλευρά) κρατώντας όμως πάντα 3 μέτρα πλάτος για την κίνηση συν 2 μέτρα πλάτος για πάρκινγκ.
Τα κάτω πεζοδρόμια της Γαλλίας μπορούν να αυξηθούν κατά 1 τουλάχιστον μέτρο.

Αποτέλεσμα:
Η οδός Ιωλκού θα πρασινίσει.
Θα περπατάμε στα πιο φαρδιά καλαίσθητα πεζοδρόμια και ίσως είμαστε πιο χαμογελαστοί.
Εάν κουραστούμε θα έχουμε ένα παγκάκι να αναπαυτούμε για λίγο, να πιούμε λίγο νερό, ακόμα και να φάμε κάτι.
Ένα μάλλον άσχημο κομμάτι της πόλης μας θα αποκτήσει άλλη όψη.
Πιο ανθρώπινη, με διάθεση για βόλτα, ψώνια, δημιουργικότητα.
Τα μηχανάκια πλέον δεν θα παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια διότι θα έχουν τον χώρο τους.
Το ίδιο θα ισχύει και για τα ποδήλατα.
Οι θέσεις στάθμευσης των αυτοκινήτων είναι πολύτιμες και θα πρέπει να είναι πολύ σύντομης διάρκειας 15 ή 30 λεπτών.
Οι ίδιοι οι καταστηματάρχες θα πρέπει να μπορούν σε τυχόν παράβαση του χρόνου να καλούν τη δημοτική αστυνομία.
Δεν είναι θέσεις για μόνιμη 24ωρη στάθμευση.
Τα ποδήλατα επίσης στον χώρο τους.
Θα υπάρχει τάξη και θα ξέρεις ότι, είτε είσαι πεζός, είτε αυτοκινητιστής μπορείς να κινηθείς απρόσκοπτα στον δικό σου χώρο, με ασφάλεια και χωρίς παρεμβολές.
Οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας με τις φαρδιές έντονες διαγραμμίσεις και τα μικρά πλάτη τους θα αποτρέπουν τις μεγάλες ταχύτητες και το παρκάρισμα.
Οι νησίδες φυτών των πεζοδρομίων βοηθούν σε αυτό το σκοπό, εκτός βέβαια και από την ασφάλεια που προσφέρουν στους πεζούς.
Δεν θα ξαναχρειαστεί να περπατήσουμε στην άσφαλτο μπροστά από τα περίπτερα διότι θα υπάρχει πλέον 2 μέτρα πεζοδρόμιο μπροστά από αυτά.
Δεν θα ξαναδούμε την απαράδεκτη κατάσταση μητέρας με καροτσάκι στην άσφαλτο.
Κάποιο άλλο σημείο της πόλης σίγουρα θα μπορούσε να γίνει ακόμα καλύτερο.
Σκοπός είναι να αγαπήσουμε το κάθε σημείο της πόλης μας και να χωρέσουμε όλοι εκεί.
Και σίγουρα θα είμαστε όλοι πιο χαμογελαστοί.

Ένωση Καταναλωτών Βόλου & Θεσσαλίας
Μελέτη – επιμέλεια θέματος: Καραμπερόπουλος Δημήτρης
  [email protected]

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ