Τα τεφτέρια έχουν βγει ξανά σε πολλές οικογένειες του Βόλου, προσθέτοντας και αφαιρώντας συνεχώς τα έξοδα και τα έσοδα, για να βγει ο μήνας. Όμως ο μήνας για πολλούς δεν βγαίνει, μιας και τα έξοδα υπερτερούν των εσόδων. Το κύμα ακρίβειας έχει φέρει τα πάνω κάτω στον οικογενειακό προϋπολογισμό, με οικογένειες να βλέπουν πως ο μισθός δεν επαρκεί για να καλύψουν τους λογαριασμούς, το κόστος για τις μετακινήσεις τους, αλλά και τα καθημερινά ψώνια στο μάρκετ. Οι καταγγελίες στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου είναι πολλές και όταν κανείς καλείται να πληρώσει 2,20 ευρώ για μια μπουγάτσα, τότε καταλαβαίνει πως τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και η ανησυχία στις οικογένειες, για το πως θα ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, πολύ μεγάλη.
Ρεπορτάζ: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου
Γίνεται καθημερινά αποδέκτης πολλών παραπόνων για τις ανατιμήσεις και το κύμα ακρίβειας. Οι πολίτες καταγγέλλουν αυξήσεις τιμών όχι μόνο στους λογαριασμούς ενέργειας, αλλά και στα καθημερινά είδη διατροφής. Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου κ. Αλέκος Κουτσελίνης μιλά στη ΜΑΓΝΗΣΙΑ για όσα ακούει κάθε μέρα και για όσα οι καταναλωτές επισημαίνουν και καταγγέλλουν.
Σύμφωνα με τον ίδιο έχουν πυκνώσει σημαντικά οι καταγγελίες για ανατιμήσεις, στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας όχι μόνο από την περιοχή της Μαγνησίας , αλλά και από άλλους νομούς, αφού η ΕΝΚΑ Βόλου είναι η μοναδική καταναλωτική οργάνωση στη περιφέρεια Θεσσαλίας.
«Γίνονται καταγγελίες για υπερβολικές αυξήσεις στο ψωμί και τα είδη αρτοποιίας, για παράδειγμα μπουγάτσα σε κατάστημα από 1,50 έφτασε 2,20 ευρώ, ενώ σε αρτοποιείο το βιολογικό ψωμί αυξήθηκε από 2,20 σε 2,60 ευρώ το κιλό. Ακόμη καταναλωτές έχουν αναφέρει μεγάλες αυξήσεις σε κρεατικά προϊόντα, στα ψάρια, στο ελαιόλαδο και άλλα προϊόντα«, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσελίνης.
Όσο για τις ανατιμήσεις στην ενέργεια και εδώ οι καταγγελίες πολλές. Όπως επισημαίνει ο ίδιος υπάρχουν καταγγελίες για φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος που σε πολλές περιπτώσεις διπλασιάστηκαν με την επιβολή ΟΤΣ (Οριακής Τιμής Συστήματος), δηλαδή της ρήτρας εξισορρόπησης διαφοράς λιανικής τιμής από τη χοντρική.
Σε άλλες περιπτώσεις προστέθηκαν εφάπαξ ποσά γύρω στα 200 ευρώ σε λογαριασμούς χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, ενώ ο κ. Κουτσελίνης κάνει λόγο για ασάφεια στις χρεώσεις και ερωτηματικά κατά πόσο είναι νόμιμες και αιτιολογημένες. Εκείνο που τονίζουν οι καταναλωτές είναι πως προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τις εταιρείες για να λάβουν διευκρινήσεις για τους λογαριασμούς, όμως η επικοινωνία είναι εξαιρετικά δύσκολη και την ίδια στιγμή υπάρχει καταιγισμός τηλεφωνικών οχλήσεων με στόχο να τους πείσουν να αλλάξουν εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας.
Παράλληλα, καταγγελίες πολιτών υπάρχουν και για τους παρόχους φυσικού αερίου, οι οποίοι κάνουν λόγο για λογαριασμούς με τιμές διπλάσιες και τριπλάσιες σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.
«Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας καλεί τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς γιατί υπάρχουν διακυμάνσεις τιμών στην αγορά, να είναι επιφυλακτικοί με τις υποσχέσεις και τα δώρα των εταιρειών παροχής ενέργειας που προσπαθούν να τους πείσουν να αλλάξουν εταιρεία» επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσελίνης.