Οι καταναλωτές έρμαια των μεγάλων επιχειρήσεων και των σούπερ μάρκετ που αισχροκερδούν.

Αυτό αποτυπώνεται στα υπερκέρδη που αποκομίζουν οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι εταιρίες ενέργειας και τα σούπερ μάρκετ σε βάρος πάντα των καταναλωτών.

ΕΝ.ΚΑ. : Υπάρχει ασυδοσία στην αγορά, δεν γίνεται παρέμβαση από την Πολιτεία

«Το ράλι των ανατιμήσεων δεν έχει σταματήσει ποτέ», τόνισε στο Ράδιο Ένα ο πρόεδρος Αλ. Κουτσελίνης

«Το ράλι των ανατιμήσεων δεν έχει σταματήσει ποτέ, υπάρχει ασυδοσία στην αγορά και το να προσπαθείς, όχι να μειώσεις, αλλά να διατηρήσεις σταθερό ή με μικρές τιμές, ένα καλάθι 50, 100 ή 500 προϊόντων, τη στιγμή που υπάρχουν 20.000 ως 30.000 κωδικοί στα σούπερ μάρκετ και ειδικά στα τρόφιμα, δεν αποτελεί ουσιαστική λύση στο θέμα του πληθωρισμού και των συνεχών ανατιμήσεων, που βιώνουν εδώ και μήνες οι καταναλωτές», ανέφερε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας Αλέξανδρος Κουτσελίνης.
Όπως είπε, δεν υπάρχει προϊόν που να έχει μείνει σταθερή η τιμή του και στο «Καλάθι του νοικοκυριού», όπως έχουν διαπιστώσει όλοι οι καταναλωτές, είναι κάποια προϊόντα ετικέτας των μάρκετ, στα οποία έτσι κι αλλιώς, ήταν χαμηλότερες οι τιμές, από τα άλλα προϊόντα και πάνω εκεί ακουμπάει ολόκληρη η πολιτική αντιμετώπισης της ακρίβειας.

«Γίνεται προσπάθεια κυριολεκτικής παραπλάνησης»

Ο κ. Κουτσελίνης τόνισε ότι στην πραγματικότητα το ράλι των ανατιμήσεων δεν έχει σταματήσει ποτέ, υπάρχουν ανατιμήσεις προϊόντων που δεν επηρεάζονται τόσο πολύ από το κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών, ενώ υπάρχει και το τρικ της μείωσης προϊόντος στις συσκευασίες, όπως καταγγέλλουν στην ΕΝΚΑ εδώ και μήνες οι καταναλωτές και το έχει αναδείξει παράλληλα, εδώ και μήνες το «Ράδιο Ένα».
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών, τόνισε ότι υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία για τις ορθές πρακτικές και το τι συνιστά παραπλάνηση του κοινού. «Όταν ένα προϊόν είναι σε συγκεκριμένη συσκευασία με συγκεκριμένη ποσότητα και ξαφνικά η εταιρία μειώνει ελάχιστα το προϊόν, γίνεται μια προσπάθεια κυριολεκτικής παραπλάνησης των καταναλωτών, για να αυξήσουν λιγότερο τις τιμές, ώστε να μην είναι ορατές από τους καταναλωτές. Αν αυτό δεν συνιστά για παραπλάνηση, τότε τι είναι; γιατί μιλάμε για το ίδιο προϊόν που μειώνεται η ποσότητα και μ’ αυτό τον τρόπο κατάφεραν να περάσουν πολύ μεγαλύτερες αυξήσεις, χωρίς να γίνουν αντιληπτές», επισήμανε.

«Για μια αύξηση πρέπει να υπάρχει αιτιολόγηση»

Ο ίδιος είπε ότι υπάρχουν πάρα πολλά τέτοια προϊόντα, κάποια έχουν γίνει αντιληπτά και κάποια όχι, και εδώ έρχεται η ευθύνη του υπουργείου Ανάπτυξης και Εμπορίου, που πρέπει να παρέμβει, γιατί αυτό που γινόταν σε 1-2 προϊόντα, έχει επεκταθεί σε 500 κωδικούς και αν δεν ληφθούν συγκεκριμένες υπουργικές αποφάσεις, μεθαύριο μπορεί να επεκταθεί σε όλο το φάσμα των κωδικών και να γίνει μαζική εξαπάτηση του καταναλωτικού κοινού, με την ανοχή της Πολιτείας.
«Σε μια ελεύθερη οικονομία, που νομίζουν ότι είμαστε, αλλά δυστυχώς δεν είμαστε, για μια αύξηση ενός προϊόντος που βγαίνει στην αγορά, πρέπει να υπάρχει αιτιολόγηση στο αντίστοιχο υπουργείο του κόστους παραγωγής που οδηγεί στην αύξηση αυτή. Αντίστοιχα τα σούπερ μάρκετ, όταν αγοράζουν ένα προϊόν, πρέπει να δείχνουν ποιο είναι το ποσοστό κέρδους τους που είναι συγκεκριμένο», τόνισε ο κ. Κουτσελίνης, ο οποίος διερωτήθηκε αν γίνονται έλεγχοι.

«Δεν γίνεται παρέμβαση από την Πολιτεία»

Ο πρόεδρος της ΕΝΚΑ τόνισε ότι δεν γίνεται παρέμβαση από την Πολιτεία, υπάρχει ασυδοσία στην αγορά, οι καταναλωτές είναι έρμαια των επιχειρήσεων και των σούπερ μάρκετ που κερδοσκοπούν, κάτι που φαίνεται και αποτυπώνεται παντού, στις εταιρίες ενέργειας, και στα σούπερ μάρκετ με τις εταιρίες να αποκομίζουν υπερκέρδη το 2022, που θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο το 2023, σε βάρος πάντα των καταναλωτών.
Ακούστε τη συνέντευξη στο Ράδιο ΕΝΑ:
https://soundcloud.com/radioenavolos/o-a-koytselinis-sto-radio-5?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

You may also like...