Αρχική Συνεντεύξεις Καταναλωτικό κίνημα σε βαθιά νερά – Καταφύγιο των καταναλωτών η Ένωση Βόλου...

Καταναλωτικό κίνημα σε βαθιά νερά – Καταφύγιο των καταναλωτών η Ένωση Βόλου – Θεσσαλίας. Συνέντευξη στην εφημερίδα “Ταχυδρόμος”

Το «τσουνάμι» καταγγελιών για το αυξημένο κόστος ζωής και η μάχη κατά της ακρίβειας

Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου – Θεσσαλίας είναι μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες οργανώσεις στην Ελλάδα. Αποτελεί χρόνια τώρα το «σπίτι» και το «αποκούμπι» των καταναλωτών και έχει συμβάλλει τα μέγιστα στην προστασία των δικαιωμάτων τους και όχι μόνο, αφού παρέχει νομική συνδρομή και έχει φέρει σε πέρας πολύ σημαντικές υποθέσεις δανειοληπτών, που αντιμετώπιζαν προβλήματα και κινδύνευαν να χάσουν το βιος τους.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Με 2.500 περίπου μέλη, με τα 900 από αυτά σε ενεργό ρόλο, η Ενωση τα τελευταία χρόνια έχει «βουτήξει» στα βαθιά νερά, δίνοντας μάχη για την ακρίβεια και την αύξηση του κόστους ζωής που βρίσκονται σταθερά, εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο, στην κορυφή των προβλημάτων που ανησυχούν τους καταναλωτές. Όπως είναι λογικό και αναγκαίο η Ενωση βγήκε πιο δυναμικά στο προσκήνιο.

Ξεκινώντας από το καλοκαίρι του 2021, όταν η διαβόητη ρήτρα αναπροσαρμογής άρχισε πρώτα να «τσιμπάει» τους λογαριασμούς του ρεύματος και σταδιακά να εκτροχιάζει τα έξοδα νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων, οι καταγγελίες αυξήθηκαν δραματικά. Το αίτημα για την κατάργηση και όχι απλώς το πάγωμα της ρήτρας μπήκε επιτακτικά.

Παράλληλα, πολλαπλασιάστηκαν οι παρεμβάσεις για την ακρίβεια, κυρίως με καταγγελίες, αλλά και προτάσεις, που επιχειρήθηκε να λειτουργήσουν ως μέσο πίεσης για να μειωθούν οι τιμές.

Στον απολογισμό της σε βάθος 10ετίας η Ενωση Καταναλωτών Βόλου – Θεσσαλίας έχει να επιδείξει πλήθος πετυχημένων παρεμβάσεων, σε θέματα όπως οι «φουσκωμένοι» λογαριασμοί ενέργειας, οι πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας, οι υπέρογκες χρεώσεις των τραπεζών, παρέχοντας αξιόπιστη καθοδήγηση και έμπρακτη βοήθεια σε εκατοντάδες νοικοκυριά.

Σε «μυλόπετρες» η προστασία του καταναλωτή

«Οι αλλεπάλληλες κρίσεις, οικονομική, υγειονομική και ακρίβειας, διαμόρφωσαν έναν πιο συνειδητοποιημένο καταναλωτή, ο οποίος απευθύνεται στην Ενωση για καθοδήγηση και προστασία.

H διαρκής ενημέρωση του καταναλωτή, η ανάδειξη παθογενειών στη λειτουργία του εμπορίου, ξεκινώντας από τον πρωτογενή τομέα και την εκμετάλλευση των παραγωγών έως την πώληση των προϊόντων στα ράφια, η παροχή πληροφοριών και η υποβολή καταγγελιών για συμπεριφορές αισχροκέρδειας, είναι μερικές από τις ενέργειες που πιστεύουμε ότι ενισχύουν την καταναλωτική συνείδηση», επισημαίνει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο νέος πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου- Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος.

«Στη διαχείριση των καταγγελιών διαχρονικά πετύχαμε την επίλυση διαφορών υπέρ του καταναλωτή σε ποσοστό 98% και αυτό είναι πολύ σημαντικό», εκτιμά ο ίδιος.

Ωστόσο, αν και το νομικό πλαίσιο για την προστασία του καταναλωτή είναι ισχυρό, το ζήτημα που απασχολεί την Ενωση είναι κατά πόσο εφαρμόζεται σε όλα τα επίπεδα.

«Το ζητούμενο είναι η επίλυση των καταναλωτικών ζητημάτων να γίνεται άμεσα, αποτελεσματικά και με το ελάχιστο δυνατό κόστος (ή χωρίς κανένα κόστος) για τον καταναλωτή» τονίζει στην κατεύθυνση αυτή ο κ. Λυχναρόπουλος, θεωρώντας απαραίτητη την επανατοποθέτηση του καταναλωτικού κινήματος στις νέες συνθήκες.

Εστιάζοντας, εξάλλου, στο τέρας της ακρίβειας και στους «φουσκωμένους» λογαριασμούς παρατήρησε ότι η Ελλάδα είναι από τις πιο ακριβές χώρες στην ενέργεια και αυτό, όπως λέει, επειδή κάποιες από τις εταιρείες κερδοσκοπούν.

«Κάποιοι αποφάσισαν να πολλαπλασιάσουν την τιμή της ενέργειας, βρίσκοντας αφορμή από την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε έναν πολλαπλασιασμό τέσσερις φορές πάνω στην τιμή του ρεύματος στην Ελλάδα, έχοντας την πρωτιά επανειλημμένως, επί πολλούς μήνες.

Γίνονται πολλές διεργασίες για να βρεθούν νέες πηγές ενέργειας, σε όλο τον πλανήτη, πιο οικονομικές και πιο πράσινες, αλλά αυτό θα χρειαστεί και μια μεταβατική περίοδο ίσως και κάποιων ετών. Μέχρι τότε ελπίζουμε οι κυβερνήσεις θα παίρνουν τα μέτρα που πρέπει να παίρνουν, ώστε ο κόσμος να μην υφίσταται το βάρος που υφίσταται σήμερα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ενωσης.

Δικτύωση και ομάδες εργασίας

Ο κ. Λυχναρόπουλος μαζί με τους συνεργάτες του έχει βάλει σκοπό να διευρύνει το δίκτυο συνεργασιών της Ενωσης. Σε αυτή την κατεύθυνση ήδη έχει γίνει προεργασία για συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων, τον ΕΦΕΤ, την Ενωση Ελλήνων Χημικών.

«Ζητούμε ομοϊδεάτες του εθελοντισμού και της προσφοράς για να ενταχθούν στις ομάδες εργασίας και να βγάλουμε αξιόλογα αποτελέσματα προς το κοινωνικό σύνολο. Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να έχουν υπόσταση αν δεν εμπεριέχονταν και ο φιλοπεριβαλλοντικός παράγοντας. Πρώτο θέμα ανάλυσης είναι η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις. Παρατηρούμε ένα ντόμινο αυξήσεων στο μέσο σταθμικό κόστος των πρώτων υλών που αντανακλούνται στην τελική τιμή των προϊόντων λιανικής και χονδρικής. Σύμφωνα με τα διαγράμματα παρατηρούμε μικρές αυξήσεις που δεν θα αγγίξουν την παλιά δυσμενή καθημερινότητα, αλλά αυτό δεν το θεωρούμε “ευαγγέλιο” γιατί όλα είναι ρευστά και μπορούν να καταρριφθούν μέσα σε μία νύχτα. Eχουμε ανοιχτή πόρτα σ’ όλους. Πρέπει η ενημέρωση να είναι αμφίδρομη, για να εξάγουμε ορθά συμπεράσματα και να αναζητήσουμε τις ιδανικότερες λύσεις για τους καταναλωτές», τονίζει ο νέος πρόεδρος που «μετρά» δύο περίπου μήνες στο τιμόνι της οργάνωσης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΑΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ