Αρχική Συνεντεύξεις Επικοινωνιακό τέχνασμα το καλάθι του νοικοκυριού. Συνέντευξη στο Ράδιο ΕΝΑ

Επικοινωνιακό τέχνασμα το καλάθι του νοικοκυριού. Συνέντευξη στο Ράδιο ΕΝΑ

Επικοινωνιακό τέχνασμα χαρακτήρισε το «Καλάθι του νοικοκυριού», μιλώντας στο μεσημβρινό μαγκαζίνο του Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου κ. Αλέκος Κουτσελίνης, επισημαίνοντας πως με την κίνηση αυτή, δεν διασφαλίζεται η συγκράτηση των τιμών. Επιπλέον γεννιούνται πολλά ερωτήματα για το πως θα λειτουργήσει αυτό το καλάθι, εάν θα γίνονται έλεγχοι κ.α. Ο κ. Κουτσελίνης υπογράμμισε πως η κυβέρνηση όφειλε να κάνει κοστολογημένους ελέγχους, προκειμένου να πατάξει την αισχροκέρδεια ενώ σημείωσε πως ίσως αυτό το καλάθι να κινηθεί και διασπαστικά, αφήνοντας άλλα προϊόντα να αυξάνονται ασύδοτα.

Ερωτηθείς για το καλάθι του νοικοκυριού, το οποίο θα κάνει την …πρεμιέρα του τις επόμενες ημέρες ο κ. Κουτσελίνης φάνηκε αρκετά συγκρατημένος και έθεσε ένα πλήθος ερωτήσεων που θέτουν όλες οι καταναλωτικές οργανώσεις, από τη στιγμή που έγινε γνωστή αυτή η κίνηση της κυβέρνησης, για τη συγκράτηση των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης.

«Δεν υπόσχονται ότι θα είναι τα φθηνότερα της αγοράς»

«Βλέποντας την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά εδώ και μήνες με τις απανωτές αυξήσεις, όλο αυτό μου φαίνεται περισσότερο ένα επικοινωνιακό τέχνασμα παρά μια ουσιαστική παρέμβαση στην αγορά κι αυτό γιατί ήδη, όλο αυτό το διάστημα υπάρχουν μεγάλες αυξήσεις στην αγορά ακόμη και σε αυτά τα προϊόντα, πριν την Τετάρτη μπορεί να υπήρξαν αυξήσεις της τάξης του 10,20 και 30% και μετά να παγώσουν για μία εβδομάδα. Μάλιστα δεν λέει για «πάγωμα», λέει για ελεγχόμενες αυξήσεις, που σημαίνει ότι μπορεί ακόμη και να αυξηθούν, ότι όλα τα άλλα προϊόντα που δεν είναι στο καλάθι του νοικοκυριού να αυξάνονται χωρίς κανέναν έλεγχο. Κάθε εβδομάδα μπορούν να αλλάζουν προϊόν, οπότε την άλλη εβδομάδα μπορεί να βάλουν ένα άλλο προϊόν κι αυτό που φεύγει από το καλάθι να ανατιμηθεί χωρίς κανένα πρόστιμο και έλεγχο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσελίνης.
Μάλιστα, επεσήμανε ότι το καλάθι του νοικοκυριού, κατά κύριο λόγο φαίνεται ότι θα αποτελείται από προϊόντα με τα brand κάθε καταστήματος. Ωστόσο κι εδώ φαίνεται ότι παρόλο που τα προϊόντα θα διατηρήσουν κάποια σταθερή τιμή, μπορεί αυτή, σύμφωνα με τον κ. Κουτσελίνη, να μην είναι η χαμηλότερη από άλλα ομοειδή προϊόντα, όμως ο καταναλωτής να κατευθυνθεί σε αυτά, μετά και την όλη διαφήμιση που έχει λάβει το καλάθι του νοικοκυριού, θεωρώντας ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι τα φθηνότερα της αγοράς.
«Το μόνο που υπόσχονται και τα μάρκετ και η κυβέρνηση είναι ότι αυτά τα προϊόντα για μία εβδομάδα ή για 15ημέρες θα έχουν ελεγχόμενες αυξήσεις. Δεν υπόσχονται ότι θα είναι τα φθηνότερα της αγοράς. Άρα, εδώ υπάρχει μια παγίδα, και πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός ο καταναλωτής και να ψάξει στο ίδιο μάρκετ να βρει να αναζητήσει τη φθηνότερη τιμή σε παρόμοια προϊόντα και εκτός καλαθιού και αυτό μπορεί να το κάνει χωρίς να κοιτά μόνο την τιμή της συσκευασίας , αλλά κάτω στη συσκευασία που γράφει τιμή ανά κιλό ή ανά λίτρο, ανάλογα το προϊόν. Έτσι μπορούμε να συγκρίνουμε ομοειδή προϊόντα κι όχι μόνο με την τιμή», τόνισε ο πρόεδρος της ΕΝ. ΚΑ Βόλου.

Παγκόσμια οι τιμές μειώνονται, ενώ στην Ελλάδα αυξάνονται!

Εκείνο δε που υπογράμμισε, είναι πως το ζητούμενο είναι να ελεγχθεί η αισχροκέρδεια. « Για τα τρόφιμα, πρόσφατα η έκθεση του ΟΗΕ λέει ότι παγκόσμια οι τιμές των τροφίμων έχουν μειωθεί, στην Ελλάδα όμως αυξάνονται και μάλιστα με μεγάλους ρυθμούς. Εάν ήθελε κάτι πραγματικά να κάνει η κυβέρνηση όφειλε να κάνει κοστολογικούς ελέγχους. Παράδειγμα να ζητήσει από τις εταιρείες από κάθε προϊόν και κυρίως τα ευρείας κατανάλωσης όπως γάλα, αλεύρι κτλ, τι αυξήσεις έχουν κάνει σε κάθε προϊόν οι εταιρείες από τον Ιούνιο του 2021 έως σήμερα και πως τις αιτιολόγησαν. Αυξήθηκαν οι πρώτες ύλες; Οι τιμές που δίνουν στον παραγωγό; Τι αυξήθηκε πέρα από την ενέργεια που δεν χρειάζονται όλα τα προϊόντα τόση πολύ ενέργεια», σχολίασε ο ίδιος.
Σημείωσε δε πως με την έλευση αυτή του καλαθιού του νοικοκυριού, οι καταναλωτές θα κατευθυνθούν σε συγκεκριμένα μάρκετ κι αυτό θα είναι και το τελευταίο χτύπημα για τα μικρά καταστήματα, που δεν μπορούν να μπουν στο καλάθι του νοικοκυριού και να προσφέρουν πάγωμα τιμών.

Καταγγελίες συμπολιτών στην Ένωση Καταναλωτών

Συνέχισε λέγοντας πως υπάρχουν μεγάλες αυξήσεις και στα προϊόντα ετικέτας των μάρκετ, και έφερε ως παράδειγμα, που προέκυψε μετά από καταγγελία στην ΕΝ. ΚΑ ότι η τιμή σε χαρτοπετσέτες ιδιωτικής ετικέτας διπλασιάστηκε, ενώ σε συσκευασίες βουτύρων είναι σταθερή η τιμή, αλλά μειωμένη ποσότητα, από 250 σε 220 γραμμάρια, που σημαίνει ότι υπάρχει έμμεση αύξηση 20%.
Αναφερόμενος στο γενικότερο κύμα ακρίβειας, ο κ. Κουτσελίνης τόνισε ότι «γίνεται καταιγισμός. Δεν μιλάμε για ένα και δύο προϊόντα, αλλά είναι μία κίνηση που δεν δικαιολογείται όσο κι αν επικαλούνται τη διεθνή ενεργειακή κρίση και την αύξηση κόστους στις μεταφορές. Δεν δικαιολογεί η ενεργειακή κρίση σε όλα τα προϊόντα αυξήσεις και δεν δικαιολογεί τόσο μεγάλες αυξήσεις. Εάν δεν γίνει παρέμβαση ουσιαστική, δεν νομίζω ότι αυτά τα 50 προϊόντα θα έχουν κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα, ίσα ίσα μπορεί να λειτουργήσουν και διασπαστικά. Να ελέγχουν 50 προϊόντα και να αφήσουν όλα τα άλλα να ανεβαίνουν ασύδοτα».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ