Τα τηλεφωνήματα από καταναλωτές που θέλουν να εκφράσουν την αγανάκτηση αλλά και την απόγνωσή τους για τις αυξήσεις των τιμών σε υπηρεσίες και αγαθά, όπως το ρεύμα, το ψωμί, όλο και πυκνώνουν το τελευταίο διάστημα στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου.
Οι αυξήσεις σε αγαθά είναι ήδη πραγματικότητα και αυτό το φαινόμενο θα γίνει πιο έντονο το επόμενο διάστημα φέρνοντας σε πολύ δυσχερή θέση τα νοικοκυριά.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να στραφούν για ακόμη μια φορά στο κυνήγι των προϊόντων που μπορεί να τους ωφελεί οικονομικά. Χρειάζεται συνεπώς συνεχής έλεγχος και σύγκριση των τιμών ανάμεσα σε εταιρείες και τα σημεία πώλησης, μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου κ. Αλέξανδρος Κουτσελίνης μιλώντας στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία Παντού» ανέφερε πως «οι καταναλωτές έχουν αρχίσει και μας τηλεφωνούν διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση που επικρατεί με τις σημαντικές αυξήσεις στα αγαθά και υπηρεσίες».
Μάλιστα ανέφερε την περίπτωση καταναλωτή που επικοινώνησε με την ένωση για να διαμαρτυρηθεί, γιατί η τιμή στο ένα κιλό ψωμί αυξήθηκε κατά 40 λεπτά. Επίσης, άλλοι καταναλωτές έλαβαν φουσκωμένους λογαριασμούς στο ρεύμα.
Και πρόσθεσε: «Λένε οι αρμόδιοι ότι αυτές οι αυξήσεις είναι δικαιολογημένες, γιατί υπάρχει μια ανάπτυξη. Υποστηρίζουν δηλαδή ότι η αύξηση στις τιμές έρχεται από την άνοδο των τιμών στην ενέργεια και συνακόλουθα στις μεταφορές και στα προϊόντα και τις πρώτες ύλες. Όμως όλο το προηγούμενο διάστημα που είχαμε μεγάλη ύφεση και έπεσαν και οι τιμές των καυσίμων, δεν είχαμε δει αντίστοιχες μειώσεις στις τιμές των αγαθών. Και η εμπειρία μας όλα τα προηγούμενα χρόνια αναφέρει ότι σε όποιο προϊόν καταγράφεται αύξηση τιμής, δύσκολα μετά πέφτει. Και δεν μιλάμε για κάποιες αυξήσεις τιμών σε κάποια περιφερειακά είδη, αλλά για βασικά προϊόντα και υπηρεσίες, όπως στο ρεύμα, στο ψωμί και άλλα αγαθά ζωτικής σημασίας που πρέπει να είναι φθηνά και διαθέσιμα στους πολίτες, ιδίως στα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα».
Ο κ. Κουτσελίνης συμπλήρωσε πως «η κυβέρνηση θα πρέπει να παρέμβει για να αποτρέψει αυτές τις σημαντικές αυξήσεις στις τιμές. Πρέπει να υπάρξουν ριζικές παρεμβάσεις. Και η κυβέρνηση μπορεί να περιορίσει αυτές τις αυξήσεις μέσα από τους ελέγχους. Υπάρχουν άλλωστε οι ρυθμιστικές αρχές, η επιτροπή ανταγωνισμού, η γενική γραμματεία εμπορίου και καταναλωτή που είναι επιφορτισμένες με το έργο να δουν, αν είναι δικαιολογημένες οι αυξήσεις, προτού δώσουν την έγκρισή τους. Άλλωστε στην Ελλάδα υπάρχουν και οι στρεβλώσεις της αγοράς με τα διάφορα κόλπα που κάνουν οι εταιρείες για να αυξήσουν το κόστος, προκειμένου να αιτιολογήσουν την άνοδο τιμών. Χρειάζονται συνεχείς έλεγχοι. Επίσης θα πρέπει η κοινωνική πολιτική στο ρεύμα να μην την πληρώνουν οι υπόλοιποι καταναλωτές. Για παράδειγμα στο κοινωνικό τιμολόγιο τα χρήματα δεν τα βάζει ο κρατικός κορβανάς, αλλά οι υπόλοιποι καταναλωτές. Να σκεφτούν καλά προτού φορτώσουν με νέες χρεώσεις τους καταναλωτές».
Ο κ. Κουτσελίνης αναφέρθηκε «και σε τακτικές που μπορούν να ακολουθήσουν και οι ίδιοι οι καταναλωτές λέγοντας πως δυστυχώς θα πρέπει να περιορίσουν και άλλο την κατανάλωση περιττών αγαθών κάτι που ήδη έχουν κάνει μέσα στην οικονομική κρίση. Ίσως κάποιοι να έχουν κάποια περιθώρια να μειώσουν την περιττή κατανάλωση, όπως να έχουν προϊόντα στο ψυγείο και να χαλάνε γιατί δεν τα έχουν φάει. Επίσης οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν έρευνα αγοράς μέσα από την αντίστοιχη ιστοσελίδα που υπάρχει. Ίσως πρέπει να γυρίσουμε πάλι στα μη τυποποιημένα προϊόντα, αλλά και να κάνουμε ένα έλεγχο μεταξύ ομοειδών προϊόντων, να μην κολλάμε δηλαδή τόσο πολύ στις μάρκες».
Ο πρόεδρος της ΕΝΚΑ Βόλου εκτίμησε πως «ακόμη και 10% να αυξηθεί κατά μέσο όρο το καλάθι της νοικοκυράς και των υπηρεσιών θα είναι πολύ μεγάλη αύξηση και υπάρχει κίνδυνος να πληγούν ακόμη περισσότερο τα φτωχά νοικοκυριά που έχουν ήδη γονατίσει από την οικονομική κρίση».
https://e-thessalia.gr/aganaktisi-gia-tis-ayxiseis-ton-timon-quot-vrochi-quot-paraponon-stin-enosi-katanaloton-voloy/