Ξέφυγε η κατάσταση με τις χρεώσεις των τραπεζών για κάθε είδους συναλλαγή τόσο εντός των ταμείων, όσο και ηλεκτρονικά. Οι καταναλωτές καλούνται να πληρώνουν χρεώσεις για καταθέσεις σε λογαριασμούς τρίτων, εξοφλήσεις λογαριασμών, έκδοση και διατήρηση επαγγελματικών λογαριασμών, έκδοση ή ανανέωση κάρτας ΑΤΜ, ετήσια προμήθεια για πιστωτικές κάρτες, χρήση των POS, αναλήψεις από ΑΤΜ διαφορετικής τράπεζας, ακόμη και χρεώσεις για εκτύπωση κίνησης λογαριασμών. Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας παρενέβη στις ανεξάρτητες αρχές και τα αρμόδια υπουργεία και ζητεί μείωση ή κατάργηση των χρεώσεων αυτών, ορισμένες από τις οποίες είναι ακόμη και παράνομες, όπως αυτές για την χορήγηση αντιγράφων αναλυτικής κατάστασης οφειλών και συμβάσεων δανείων. Ακόμη, ζητεί αύξηση των ταμείων, ώστε να μειωθούν οι ουρές έξω από τα υποκαταστήματα και εν μέσω πανδημίας να μην υπάρχουν συγχρωτισμός και κίνδυνοι. Ο πρόεδρος της Ενωσης, Αλέκος Κουτσελίνης, επισημαίνει ότι με δεδομένο ότι όλες οι συναλλαγές ιδιωτικού και δημόσιου τομέα περνούν από τις τράπεζες γίνεται φανερό πλέον ότι προκύπτουν τεράστια κέρδη για τις τράπεζες εις βάρος του μειωμένου έτσι κι αλλιώς εισοδήματος των καταναλωτών. «Ολα αυτά συμβαίνουν ούτως ή άλλως σε μία χρονική στιγμή που οι τράπεζες έχουν μειώσει σχεδόν σε μηδενικά τα επιτόκια καταθέσεων, όπως για παράδειγμα των προθεσμιακών, τα οποία δεν είναι πάνω από 0,10% – 0,20% επιτόκιο, ενώ αντίθετα τα επιτόκια χορηγήσεων δανείων ή πιστωτικών καρτών παραμένουν πολύ υψηλά», επισημαίνει. Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας δέχεται δεκάδες διαμαρτυρίες καθημερινά εν μέσω της πανδημίας. Οι χρεώσεις δεν είναι διόλου αμελητέες. Για παράδειγμα για έκδοση και διατήρηση επαγγελματικών λογαριασμών όψεως –σύμφωνα με πληροφορίες- ξεκινούν από 2 ευρώ και φθάνουν και 100 ευρώ ετησίως ανάλογα με την Τράπεζα, η ετήσια προμήθεια για πιστωτικές κάρτες είναι περίπου 35 ευρώ ετησίως, οι χρεώσεις για εκτύπωση κίνησης λογαριασμών φθάνουν και στο ποσό των 8-10 ευρώ. «Υπάρχει μία πίεση των Τραπεζών να μην υπάρχει πλέον διαπροσωπική εξυπηρέτηση, αλλά οι πολίτες να εξυπηρετούνται μέσω των ΑΤΜ και γενικά ηλεκτρονικών συναλλαγών. Βλέπουμε ότι πλέον συνήθως λειτουργούν μόνο με ένα ταμείο και αυτό επειδή δεν είναι όλοι οι Ελληνες εξοικειωμένοι και ιδιαίτερα οι μεγαλύτερης ηλικίας. Εξω από τα υποκαταστήματα Τραπεζών σχηματίζονται καθημερινά ουρές με αποτέλεσμα να υπάρχουν συγχρωτισμός και κίνδυνοι. Το θέμα είναι ότι οι πολίτες δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Εμείς σαν Ένωση Καταναλωτών έχουμε ήδη απευθυνθεί, τόσο στις αρμόδιες ανεξάρτητες αρχές όσο και στα αρμόδια υπουργεία, ζητώντας να μειωθούν αυτές οι χρεώσεις ή να καταργηθούν και να υποχρεωθούν οι Τράπεζες να αυξήσουν τα ταμεία, μειώνοντας τα προβλήματα που προκαλούνται τουλάχιστον γι’ αυτή την περίοδο της πανδημίας», προσθέτει. https://www.taxydromos.gr/Topika/392647-broxh-paraponwn-apo-boliwtes-gia-tis-xrewseis-trapezwn.html?fbclid=IwAR3Umpfb8Ueay3WI_u7gHczKQNKnsv9aqcw2sFH92Ty0lF7rQ-fkffcUWOQ |