Αρχική Συνεντεύξεις «Βροχή» καταγγελιών από Βολιώτες για την ακρίβεια. Συνέντευξη στην εφημερίδα ΜΑΓΝΗΣΙΑ

«Βροχή» καταγγελιών από Βολιώτες για την ακρίβεια. Συνέντευξη στην εφημερίδα ΜΑΓΝΗΣΙΑ

Τους τελευταίους μήνες κάθε ελληνικό νοικοκυριό βλέπει πως το εισόδημά του κατευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά στην πληρωμή των λογαριασμών ρεύματος και θέρμανσης και στην αγορά των βασικών ειδών διατροφής. Οι αυξήσεις των τιμών είναι συνεχείς και η ανησυχία αυξάνεται για το επόμενο χρονικό διάστημα μετά τον πόλεμο που σημειώνεται τις τελευταίες ημέρες στην Ουκρανία.

Μιλώντας στη ΜΑΓΝΗΣΙΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου κ. Αλέκος Κουτσελίνης έκανε λόγο για βροχή καταγγελιών, αναφορών και παραπόνων που δέχεται η Ένωση αναφορικά με την ακρίβεια, ενώ ο ίδιος τονίζει πως εξαιτίας της ρωσο-ουκρανικής κρίσης η κατάσταση θα γίνει ανεξέλεγκτη, εάν η πολιτεία δεν λάβει σοβαρά μέτρα για να προστατεύσει τα ελληνικά νοικοκυριά.

Ρεπορτάζ: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

“Βροχή” καταγγελιών, αναφορών και παραπόνων στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου για την ακρίβεια
Βροχή καταγγελιών, αναφορών και παραπόνων δέχεται τους τελευταίους μήνες η Ένωση Καταναλωτών Βόλου για τις μεγάλες ανατιμήσεις σε βασικά και απαραίτητα είδη για την επιβίωση των νοικοκυριών, όπως τονίζει στη ΜΑΓΝΗΣΙΑ ο κ. Αλέκος Κουτσελίνης. Οι πολίτες αναφέρουν ότι δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις βασικές υποχρεώσεις τους, δεν μπορούν να αγοράσουν τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους και αφήνουν πλέον απλήρωτους λογαριασμούς και υποχρεώσεις. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου τους τρεις τελευταίους μήνες ο πληθωρισμός κινείται γύρω στο 6% που σημαίνει ότι τα αγαθά ακρίβυναν κατά μέσο όρο 6% και η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώθηκε αντίστοιχα δηλαδή οι Έλληνες έγιναν φτωχότεροι κατά 6%, ενώ οι τιμές βασικών
ειδών διατροφής όπως ψωμί, λαχανικά, δημητριακά, ψάρια, κρεατικά αλλά και ειδών ένδυσης και κατοικίας έχουν αυξηθεί δραματικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο και το κλίμα που επικρατεί στην Ένωση, είναι πολλές οι καταγγελίες για φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος με χρεώσεις εφάπαξ ποσών με
το πρόσχημα της αύξησης της χονδρικής τιμής, που όμως δεν αναλύονται και δεν διευκρινίζεται το ύψος αυτών των χρεώσεων, παρά τις διαμαρτυρίες και τις
προσφυγές των καταναλωτών. Ακόμη υπάρχουν διαμαρτυρίες και για τις συνεχείς οχλήσεις των εναλλακτικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας που με
επιθετικές πρακτικές προσπαθούν να προσελκύσουν νέους πελάτες εκπτώσεις και δώρα. Οι καταναλωτές της Θεσσαλίας, υπογράμμισε ο κ. Κουτσελίνης, διαμαρτύρονται γιατί αφού πλέον οι περισσότεροι αντικατέστησαν με μεγάλο κόστος το παλιό σύστημα θέρμανσης με φυσικό αέριο, η τιμή του πέταξε
στα ύψη και πολλοί πλέον μειώνουν ή στερούνται τη θέρμανση για να κάνουν οικονομία.

Επιπλέον η Ένωση δέχεται καταγγελίες πολιτών και για την υπερβολική αύξηση της βενζίνης και του πετρε λαίου θέρμανσης, η τιμή των οποίων επιβαρύνεται με
φόρους που αγγίζουν το 60% της αξίας του καυσίμου. Δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση Δυστυχώς τα μηνύματα που έρχονται δεν είναι αισιόδοξα, καθώς φαίνεται πως ο πόλεμος στην Ουκρανία θα επηρεάσει περαιτέρω την οικονομική κατάσταση της χώρας. “Το χειρότερο είναι ότι δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση των τιμών αλλά αντίθετα ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει ήδη οδηγήσει σε αύξηση των διεθνών τιμών των καυσίμων οι οποίες παρότι δεν έχουν φτάσει ακόμα στο καταναλωτή, είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις αν δεν συνειδητοποιήσουν οι κυβερνώντες ότι βρισκόμαστε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και δεν λάβουν δραστικά μέτρα στήριξης των νοικοκυριών”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσελίνης.

Τι αναφέρουν οι Βολιώτες- Φόβος και αγωνία για τους επόμενους μήνες
Η κ. Χριστίνα Καραγιάννη, είναι ιδιωτική υπάλληλος. Εργάζεται σε επιχείρηση του Βόλου και λαμβάνει τον βα- σικό μισθό ενώ ζει μόνη της σε ενοικιασμένο
διαμέρισμα. “Η μεγάλη ανησυχία μου ξεκίνησε από την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων. Έβλεπα τις ανατιμήσεις αλλά και όλα όσα δημοσιεύονταν στις εφη-
μερίδες και λέγονταν στις εκπομπές για τις αυξήσεις στο ρεύμα και τη θέρμανση με αποτέλεσμα οι αγορές μου τότε να ήταν φειδωλές, καθώς φοβόμουν τι θα
έρθει. Ο φόβος μου τελικά επιβεβαιώθηκε. Οι λογαριασμοί ρεύματος και αερίου ήρθαν με μεγάλο καπέλο.
Εκεί που πλήρωνα ΔΕΗ γύρω στα 50-60 ευρώ, πλήρωσα πάνω από 120 ευρώ , το ίδιο έγινε περίπου και στο αέριο. Πλέον στο μάρκετ πηγαίνω με λίστα για να πάρω μόνο τα απαραίτητα και ο μήνας, βγαίνει δεν βγαίνει, καθώς μέσα σε όλα τα έξοδα υπάρχει και το ενοίκιο”, αναφέρει η ίδια. Όσο για το μέλλον η ίδια αισθάνεται
μεν αισιόδοξη, όμως ο φόβος δεν φεύγει. “Πιστεύω ότι σε λίγους μήνες και με τα μέτρα για τον κορωνοϊό που θα σταματήσουν τα πράγματα θα είναι λίγο καλύτερα. Όμως πολύ φοβάμαι ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία, θα μας φέρει κι άλλες αυξήσεις. Ειδικός δεν είμαι, αλλά με τα όσα ακούω και διαβάζω φοβάμαι ότι θα αυξηθεί το
ψωμί, που τώρα ήδη είναι πολύ ακριβό. Σκεφτείτε να δίνει κανείς 1.20 κάθε μέρα τι έξοδο είναι; Εάν αυξηθεί πως θα το αγοράζουμε; Επίσης φοβάμαι και για τους λογαριασμούς. Ευτυχώς ανοίγει ο καιρός και δεν θα χρησιμοποιούμε τη θέρμανση, αλλά τον επόμενο χειμώνα, τι θα γίνει;”, αναρωτήθηκε η ίδια.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Μ.Π. ιδιωτικός υπάλληλος. “Δεν βγαίνουμε με τίποτα. Έχω και δύο παιδιά, τα έξοδα είναι πολλά και οι τελευταίοι μήνες ένα βάσανο. Πως θα βγουν οι λογαριασμοί στη θέρμανση και στη ΔΕΗ. Θέρμανση ήρθε ο λογαριασμός 500 ευρώ. Τα παιδιά έχουν δραστηριότητες, έξοδα, η οικογένεια
θέλει και φαγητό στο τραπέζι. Κάναμε τα χαρτιά μας για το επίδομα και περιμένουμε. Πλέον πάμε μάρκετ με λίστα, δεν βγαίνουμε έξω και αγοράζουμε μόνο τα απαραίτητα για τα παιδιά. Ελπίζουμε σε καλύτερες ημέρες, όμως βλέπουμε και τον πόλεμο και τις επιπτώσεις στην οικονομία και η ανησυχία μας είναι μεγάλη για τους επόμενους μήνες”, ανέφερε.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΑΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ