Απειλούν καθημερινά με διακοπές ρεύματος – Μουδιασμένοι οι καταναλωτές – Ανησυχία στους Δήμους για τα τέλη – Φόβοι για «κανόνια» στους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας
Στην επίθεση πέρασαν οι εισπρακτικές για τους ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος. Τηλεφωνούν καθημερινά και απειλούν με διακοπή ηλεκτροδότησης σαν να μη φτάνουν τα προβλήματα της πανδημίας, της ακρίβειας σε όλα τα είδη, της ενεργειακής κρίσης και τώρα του πολέμου στην Ουκρανία. Ολα αυτά, ενώ επίκειται νέο ηλεκτροσόκ με ανατιμήσεις.
Οι καταναλωτές βρίσκονται υπό καθεστώς αφόρητης πίεσης, «παραλύουν». Το ίδιο και οι πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος, που με τη σειρά τους δεν αποδίδουν τα δημοτικά τέλη, φόρους και ΤΑΠ (Τέλος Ακίνητης Περιουσίας). Στους Δήμους στην Μαγνησία η κατάσταση μυρίζει μπαρούτι. Ο ένας μετά τον άλλον ζητούν νομική υποστήριξη.
Οι αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος από τον περασμένο Δεκέμβριο οδηγούν σε αδυναμία αποπληρωμής μεγάλο μέρος των καταναλωτών, που είναι ευάλωτοι. Μουδιασμένοι προσπαθούν να διαπιστώσουν τι συμβαίνει με τις υπέρογκες ανατιμήσεις, που φέρνουν διπλάσια και τριπλάσια ποσά χρεώσεων συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια και ταυτόχρονα να αντεπεξέρχονται στις υποχρεώσεις.
Μεταφέροντας το κλίμα που επικρατεί, ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου Αλέκος Κουτσελίνης τονίζει ότι στην Ενωση πέφτουν βροχή οι διαμαρτυρίες για φουσκωμένους λογαριασμούς. «Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας προσθέτουν στους λογαριασμούς ως εφάπαξ χρέωση τη Ρήτρα Οριακής Τιμής Συστήματος (ΟΤΣ). Λένε ότι το προβλέπει η σύμβαση, όταν η χονδρική τιμή αγοράς του ηλεκτρικού ρεύματος υπερβαίνει συγκεκριμένο εύρος τιμών», σημειώνει.
Ωστόσο, δεν αναλύεται η συγκεκριμένη χρέωση, ενώ οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, στις οποίους απευθύνονται καταναλωτές, δεν δίνουν ξεκάθαρες απαντήσεις. «Απευθύνουμε εκκλήσεις στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας να τηρείται το δικαίωμα της σαφούς ενημέρωσης τόσο για τους λογαριασμούς, όσο και για τις προσφορές για νέες συμβάσεις.
Οι εταιρείες αυτές άρχισαν επιθετική εκστρατεία προσέλκυσης νέων πελατών, όμως στις προσφορές που κάνουν δίνουν εκπτώσεις και δώρα, αλλά όχι ξεκάθαρη τιμή ανά Kwh για να μπορεί ο καταναλωτής να συγκρίνει τις τιμές. Δεν πρέπει οι καταναλωτές να παίρνουν αποφάσεις για αλλαγή παρόχου υπό την πίεση συνεχών τηλεφωνικών οχλήσεων και διαφημίσεων», σημειώνει.
Σε όλη την κατάσταση σύγχυσης και δυσκολιών οι καταναλωτές αναγκάζονται να μην αποπληρώνουν τις οφειλές, καθώς, όπως λένε, οι μισθοί δεν επαρκούν ούτε για τα βασικά έξοδα επιβίωσης, τα τρόφιμα και ενδεχομένως τα ενοίκια. Ομως, στο δεύτερο ανεξόφλητο τιμολόγιο αρχίζουν οι προειδοποιήσεις. «Οι εισπρακτικές εταιρείες, εκτός από τις οφειλές για δάνεια και τηλεπικοινωνίες, τηλεφωνούν πλέον και για οφειλές στους λογαριασμούς ενέργειας, χωρίς όμως να τηρούν τη νομοθεσία, αφού τηλεφωνούν περισσότερες από μία φορά κάθε δεύτερη μέρα, μιλούν με τρίτα πρόσωπα και ασκούν αφόρητη πίεση. Η κυβέρνηση πρέπει να απαγορεύσει στις εταιρείες να κόβουν το ρεύμα και τη θέρμανση λόγω οφειλών την τρέχουσα χρονική περίοδο και να τις υποχρεώσει να κάνουν πραγματικές ρυθμίσεις με χαμηλά ποσά σε πολλές δόσεις και διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, ώστε να μπορούν οι καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, να αποπληρώνουν τους λογαριασμούς», υπογραμμίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου.