Μηνύματα απάτη που προέρχονται δήθεν από την Εθνική Τράπεζα, (φωτογραφία) αποστέλλονται μαζικά από κακόβουλους τρίτους και ζητούν από τυχαίους χρήστες του διαδικτύου να καταχωρήσουν προσωπικά δεδομένα (κωδικούς, αριθμούς καρτών, προσωπικά στοιχεία) παραπέμποντάς τους (μέσω link) σε ιστοσελίδες φαινομενικά ίδιες με της Τράπεζάς (ή άλλων οργανισμών).Το μήνυμα με τίτλο “σημαντική σημείωση” αναφέρει: “Ειδοποιήσεις ασφαλείας. Πρέπει να επαληθεύσετε τον λογαριασμό σας. Για λόγους ασφαλείας, πρέπει να επαληθεύσετε τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σας κάνοντας κλικ στο παρακάτω κουμπί εντός 24 ωρών για να συνεχίσετε τη χρήση Internet Banking, Mobile Banking”.Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να πατήσουμε κάποιο σύνδεσμο ή πλαίσιο και απλά ναδιαγράψουμε το μήνυμα.Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου επικοινώσησε με την Τράπεζα η οποία έστειλε την ακόλουθη απάντηση:Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι το μήνυμα που λάβατε είναι πλαστό, δεν απεστάλη από την Τράπεζά μας και έχει σκοπό την υποκλοπή προσωπικών δεδομένων. Η αρμόδια υπηρεσία ασφαλείας της Τράπεζας έχει ενημερωθεί για το εν λόγω περιστατικό.Γενικότερα, τα συγκεκριμένα μηνύματα αποστέλλονται μαζικά από κακόβουλους τρίτους και ζητούν από τυχαίους χρήστες του διαδικτύου να καταχωρήσουν προσωπικά δεδομένα (κωδικούς, αριθμούς καρτών, προσωπικά στοιχεία) παραπέμποντάς τους (μέσω link) σε ιστοσελίδες φαινομενικά ίδιες με της Τράπεζάς μας (ή άλλων οργανισμών). Για την υποκλοπή ζητούνται κωδικοί, που δεν προβλέπονται κατά τη συνήθη ροή. Σας υπενθυμίζουμε πως η Τράπεζα δεν θα σας ζητήσει σε καμία περίπτωση επιβεβαίωση στοιχείων με εισαγωγή ηλεκτρονικού κλειδαρίθμου (i-code), πέραν αυτής που προβλέπεται στο τέλος κάθε εγχρήματης συναλλαγής σας ή στην αλλαγή του κωδικού σας.Σχετικά με την ασφαλή επικοινωνία της Τράπεζας μέσω email, παρακαλούμε ενημερωθείτε από το https://www.nbg.gr/…/trans…/safe-communication-via-email
Γενικά:● Μην απαντάτε σε e-mail που σας ζητούν προσωπικά σας στοιχεία. Διαγράψτε τα αμέσως. Σε περίπτωση που έχετε ήδη απαντήσει σε τέτοιου είδους μήνυμα και έχετε συμπληρώσει στοιχεία σας, επικοινωνήστε άμεσα με την 24ωρη τηλεφωνική υπηρεσία της Τράπεζας (Help Desk) στo τηλέφωνo: +30 210 48 48 48 4 και μη χρησιμοποιήσετε το Internet Banking της Τράπεζας πριν έλθετε σε επικοινωνία με τα παραπάνω τηλέφωνα.● Αν παρατηρήσετε κατά την είσοδό σας ή κατά τη διενέργεια συναλλαγών ο,τιδήποτε διαφορετικό από την μέχρι σήμερα λειτουργικότητα, να διακόψετε τη σύνδεσή σας με “Αποσύνδεση” και να καλέσετε στο 210 4848484● Συνιστούμε να υπάρχει στον υπολογιστή σας ένα ενημερωμένο λογισμικό προστασίας από ιούς (antivirus), το οποίο μπορεί να προστατεύσει από ιούς ή λογισμικά υποκλοπής (spyware).● Σε περίπτωση «μόλυνσης» του υπολογιστή σας από ιό, μετά τον καθαρισμό του, να αλλάξετε το μυστικό κωδικό σας.● Να χρησιμοποιείτε σύγχρονο πρόγραμμα πλοήγησης στο Διαδίκτυο (Browser) ενημερωμένο με την τελευταία ενημέρωση ασφάλειας που έχει εκδώσει η κατασκευάστρια εταιρεία.● Να χρησιμοποιείτε την τελευταία και ενημερωμένη έκδοση της Java.● Στην περίπτωση που λάβετε εκ νέου παρόμοιο μήνυμα, παρακαλούμε να μας το προωθήσετε.Σας διαβεβαιώνουμε ότι η Τράπεζα φροντίζει διαρκώς για την ασφάλεια τόσο των συστημάτων της, όσο και των Υπηρεσιών που προσφέρει.