ΑρχικήΣυνεντεύξεις«Οπλο» των απατεώνων η τεχνητή νοημοσύνη

«Οπλο» των απατεώνων η τεχνητή νοημοσύνη

Συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου Κ. Λυχναρόπουλου στον “Ταχυδρόμο”.

Οι δράστες αλλοιώνουν τη φωνή, ώστε να μοιάζει με συγγενικού προσώπου του θύματος

Νέους, πρωτότυπους και συνθετότερους τρόπους εφευρίσκουν οι επιτήδειοι απατεώνες, προκειμένου να εκμεταλλευτούν και να κοροϊδέψουν τα θύματά τους, ώστε να τους αποσπάσουν προσωπικές πληροφορίες και κατ’ επέκταση χρηματικά ποσά.

Ο πολλαπλασιασμός των ηλεκτρονικών, αλλά και των τηλεφωνικών απατών αποτελεί πλέον δεδομένο γεγονός για τη Μαγνησία, καθώς τις τελευταίες ημέρες οι πολίτες, οι οποίοι προέβησαν σε καταγγελίες στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας ανέρχονται σε δεκάδες.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της Ενωσης, Κωνσταντίνος Λυχναρόπουλος. Ο ίδιος μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ επισημαίνει ότι οι απατεώνες έχουν εξελίξει κατά πολύ τον τρόπο με τον οποίο δρουν, χρησιμοποιώντας ακόμη και την τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου να εξαπατήσουν τα θύματα.

«Είναι πολύ ανησυχητικό το γεγονός ότι οι απάτες, πλέον, έχουν ξεφύγει από τα όρια των όσων είχαμε συνηθίσει και κινούνται σε επικίνδυνα μονοπάτια, εκείνα της τεχνητής νοημοσύνης. Υπάρχουν περιστατικά, όπου οι δράστες τηλεφωνούν στα θύματα, προκειμένου, αρχικά, να καταγράψουν το ηχόχρωμα της φωνής, ώστε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί ως προγεγραμμένο μήνυμα σε συγγενικό πρόσωπο. Δεν είναι σύνηθες, αλλά γίνεται και το επιβεβαιώσαμε και εμείς ως Ενωση, δοκιμάζοντας, το κατά πόσο μπορούμε να «κοροϊδέψουμε» συγγενικά μας πρόσωπα με αυτόν τον τρόπο. Οι διαφορές είναι ελάχιστες και σίγουρα είναι κάτι που δεν το περιμένεις» αναφέρει ο κ. Λυχναρόπουλος.

Ο ίδιος αναφέρθηκε ακόμα και σε περιπτώσεις, όπου οι δράστες χρησιμοποιούν εφαρμογές επί πληρωμή, προκειμένου η αποθηκευμένη φωνή που διαθέτουν στις βάσεις τους να χρησιμοποιείται μέσα από μετατροπέα σε απευθείας μετάδοση.

«Οσοι έχουν τόσο εξιδεικευμένες γνώσεις, τις ασκούν επικίνδυνα και τα αποτελέσματα, δυστυχώς είναι ορατά στα πολλά περιστατικά που έχουμε. Οι τηλεφωνικές απάτες είναι πιο ύπουλες από τις ηλεκτρονικές, καθώς στις δεύτερες υπάρχουν απατηλά σημεία, που αποδεικνύουν το λάθος. Στις τηλεφωνικές επικοινωνίες, όμως, είναι διαφορετικά και οι πολίτες πολλές φορές παραπλανούνται».

Όπως ανέφερε, τα αυξημένα περιστατικά απατών που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα έχουν να κάνουν και με το πέρας των φορολογικών και οικονομικών υποχρεώσεων του Αυγούστου, καθώς εστιάζουν κυρίως στην επιστροφή φόρου, στα διάφορα επιδόματα τύπου market pass, αλλά και στις ειδοποιήσεις από την τράπεζα.

Ο ίδιος χαρακτηριστικά τόνισε ότι «οι απάτες με πρόσχημα την επιστροφή φόρου και ποσών, αλλά και ότι κάποιος είναι δικαιούχος σε συγκεκριμένο επίδομα αποτελούν «τυράκι στη φάκα» για τους επιτήδειους», ενώ πρόσθεσε ότι έχουν επανέλθει επικίνδυνα και τα τηλεφωνήματα για τα «μαϊμού ατυχήματα».

Πρόσφατο παράδειγμα απάτης, το οποίο καταγγέλθηκε και στην ΕΝΚΑ έχει να κάνει λογιστικά γραφεία που τηλεφωνούν σε πελάτες και ζητούν τους κωδικούς του TaxisNet, καταφέρνοντας να χρεώσουν μεγάλα ποσά στα θύματα μέσω της ΑΑΔΕ.

Ο κ. Λυχναρόπουλος επίστησε για ακόμη μία φορά την προσοχή όλων στη συμπεριφορά που επιδεικνύουν στο διαδίκτυο, αλλά και όταν δέχονται τηλεφωνήματα από ξένους, επισημαίνοντας ότι παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα των θυμάτων είναι ηλικιωμένοι, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καταγγελίες και από νεότερα άτομα, ακόμη και της γενιάς των 25αρηδων.

ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ