Για «στρεβλώσεις» εταιρειών που πραγματοποιούν υπερβολικές αυξήσεις στα διάφορα προϊόντα έκανε λόγο ο κ. Αλέκος Κουτσελίνης, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας. Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Γιώργο Καρεκλίδη, ανέφερε ότι ο πληθωρισμός της τάξεως του 3,4% δεν ευνοεί την οικονομία της χώρας, ενώ τόνισε ότι πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας και στις εταιρείες ηλεκτρικού ρεύματος ή φυσικού αερίου, καθώς όπως υπογραμμίζει, «θολώνουν» την καθαρή τιμή του προϊόντος στον καταναλωτή.
Ο πληθωρισμός το μήνα Οκτώβριο ανήλθε σε ένα ποσοστό της τάξεως του 3,4%, ένα ποσοστό που δεν ευνοεί ούτε την τσέπη των καταναλωτών, αλλά ούτε την οικονομία της χώρας, όπως αναφέρει ο κ. Κουτσελίνης. «Για την οικονομία θα ήταν καλό το ποσοστό, εάν οι αυξήσεις αυτές περνούσαν στους βιοτέχνες της περιοχής και τα κέρδη που θα είχαν θα τα επανεπένδυαν και θα έδιναν δουλειά σε ανθρώπους της χώρας μας και της περιοχής μας. Εφόσον αυξάνεται το κόστος παραγωγής κάποιων προϊόντων, είναι λογικό και επόμενο κάποιες βιομηχανίες να ανεβάζουν την τιμή», εξηγεί ο κ. Κουτσελίνης.
Η προσοχή μας, όμως, πρέπει να στραφεί αλλού, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, αναφερόμενος στις «στρεβλώσεις» εταιρειών. «Παράλληλα, έχουμε και τις στρεβλώσεις, δηλαδή υπάρχουν κάποιες εταιρείες οι οποίες με το άκουσμα μόνο των ανατιμήσεων στα καύσιμα και στα μεταφορικά, προϊόντα στα οποία παρουσιάζονται οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις, βρίσκουν ευκαιρία να κάνουν ίσως και υπερβολικές αυξήσεις. Δεν ξέρω, πλέον, πώς μπορούν να αντιδράσουν οι καταναλωτές», υπογραμμίζει ο ίδιος.
Επεσήμανε ότι το Κράτος έχει στα χέρια του τα εργαλεία με τα οποία ως ένα βαθμό μπορεί να προστατέψει τον καταναλωτή από τις αυξήσεις, φέρνοντας ως παράδειγμα τους κοστολογικούς ελέγχους για τις αδικαιολόγητες αυξήσεις. Τοποθετήθηκε και για τις εταιρείες ηλεκτρικού ρεύματος ή φυσικού αερίου που έχουν «ξεφυτρώσει», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Κουτσελίνης, εταιρείες που στόχο έχουν να ανταγωνίζονται και να προσελκύουν τους καταναλωτές, αποκρύπτοντας, όμως, την καθαρή τιμή. «Υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα.
Υπάρχει εσκεμμένη σύγχυση με τις προσφορές των εταιρειών αυτών, ώστε να ΄΄θολώνουν΄΄ την καθαρή τιμή του προϊόντος. Προσπαθήσαμε ως ένωση καταναλωτών να κάνουμε μια σύγκριση τιμών μεταξύ αυτών των εταιρειών παροχής ρεύματος και δεν μπορέσαμε να βγάλουμε άκρη, πόσο μάλλον ένας απλός πολίτης- καταναλωτής. Πρέπει να επιληφθεί η ρυθμιστική αρχή ενέργειας. Ένας από τους κυρίαρχους νόμους προστασίας των καταναλωτών είναι στις συμβάσεις να υπάρχει σαφήνεια και καθαρότητα, ώστε να υφίσταται πλήρη, έγκυρη και σαφή πληροφόρηση. Αυτό δυστυχώς δεν γίνεται και δεν επεμβαίνει κανείς», αναφέρει λεπτομερώς επί τους θέματος ο πρόεδρος, θέλοντας να επιστήσει την προσοχή.
Τη διευκόλυνση του κράτους την
πληρώνουν οι υπόλοιποι καταναλωτές
Ο κ. Κουτσελίνης εξήγησε ότι ο πληθωρισμός είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να έχει δύο εξηγήσεις. Η πρώτη είναι ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα προϊόντα και όταν υπάρχει μεγάλη ζήτηση των προϊόντων αυξάνονται οι τιμές. Για να υπάρχει μεγάλη ζήτηση, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει και επάρκεια χρημάτων στους καταναλωτές, σύμφωνα με τον πρόεδρο. Σχετικά με τη δεύτερη εξήγηση, εξηγεί ότι υπάρχει ο εισαγόμενος πληθωρισμός, που σημαίνει ότι αυξάνουν οι πρώτες ύλες. «Στην πρώτη περίπτωση ίσως θα ήταν πιο υγιής ο πληθωρισμός, όσον αφορά στην οικονομία. Στη δεύτερη περίπτωση οι συνθήκες σίγουρα δεν την ευνοούν», σχολιάζει ο ίδιος.
Αναφέρθηκε επίσης για ακόμα μια φορά στο κοινωνικό τιμολόγιο, σχετικά με το οποίο τίθεται υπέρ, τονίζει όμως, ότι τη διευκόλυνση δεν την αναλαμβάνει η πολιτεία, αλλά οι υπόλοιποι καταναλωτές, που μπορεί και οι ίδιοι να είναι στα πρόθυρα ενός κοινωνικού τιμολογίου και για πολύ λίγο δεν το δικαιούνται. Υπό αυτές τις συνθήκες συγκρίνει κατά κάποιον τρόπο το κοινωνικό τιμολόγιο με τις επερχόμενες επιδοτήσεις, λέγοντας ότι «δεν έχουμε δει ακόμα πώς θα εφαρμοστεί η επιδότηση του ρεύματος και της θέρμανσης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιβαρύνει τους υπόλοιπους χρήστες. Προσπαθούν να διατηρήσουν μια κοινωνική συνοχή με τις επιδοτήσεις. Όλα αυτά, ταυτόχρονα με τους χαμηλούς μισθούς, οδηγούν στην απουσία καταναλωτικής δύναμης. Ο πληθωρισμός συρρικνώνει την αγοραστική δύναμη», καταλήγει ο κ. Κουτσελίνης.
https://magnesianews.gr/volos/al-koytselinis-o-plithorismos-syrriknonei-tin-agorastiki-dynami-ton-katanaloton.html?fbclid=IwAR1QhfQDnET-P9eizrCS5tfthPRv2BnlzMfW-T52HNa8SwISs44b76qnFrg