Αρχική Ενημέρωση Υπηρεσίες Εταιρίες τηλεφωνίας παραπλανούν για την αναβάθμιση του Ίντερνετ

Εταιρίες τηλεφωνίας παραπλανούν για την αναβάθμιση του Ίντερνετ

Μια νέα εκστρατεία παραπλάνησης και εξαπάτησης των καταναλωτών έχουν εξαπολύσει οι εταιρείες σταθερής – κινητής τηλεφωνίας και ίντερνετ.

Μετά τις εκατοντάδες καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές προσέλκυσης πελατών και για αυθαίρετες χρεώσεις με την αποστολή SMS υψηλής χρέωσης, καθημερινές είναι πλέον οι καταγγελίες για παραπλανητικές πρακτικές προκειμένου να πεισθούν να αναβαθμίσουν την ταχύτητα του Ίντερνετ.

Συγκεκριμένα, συνεργάτες αυτών των εταιρειών που προφανώς αμείβονται με ποσοστά, επισκέπτονται κατοικίες καταναλωτών για να μετρήσουν δήθεν την ταχύτητα του Ίντερνετ. Στη συνέχεια προτείνουν την αναβάθμιση της ταχύτητας από 25 Mbps σε 50 Mbps ή και 80 Mbps.

Σε κάθε περίπτωση όμως αποκρύπτουν ότι:

– Το κόστος του μηνιαίου λογαριασμού με την αναβάθμιση θα αυξηθεί κατά 50% – 100% περίπου, αφού προσθέτουν επιπλέον παροχές τις οποίες ο καταναλωτής δεν ζήτησε και δεν χρειάζεται.

– Ότι με την υπογραφή της νέας σύμβασης δεσμεύεται ο καταναλωτής για άλλα δύο χρόνια.

– Ότι οι ταχύτητες του δικτύου που προσφέρονται αυτή τη στιγμή στις περισσότερες περιοχές δεν επιτρέπουν την αναβάθμιση.

– Ότι σε πολλές περιπτώσεις θα υπάρξει διακοπή της σύνδεσης για αρκετές ημέρες.

Σε κάποιες περιπτώσεις εξαπάτησαν καταναλωτές λέγοντας τους ότι υπογράφουν για τον έλεγχο που έγινε, ενώ τους έβαλαν να υπογράψουν την αίτηση αναβάθμισης.

Καταναλωτές κατήγγειλαν επίσης ότι υπάρχουν αφόρητες τηλεφωνικές οχλήσεις για αναβάθμιση με τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί ο λογαριασμός και μετά διαπίστωσαν αυξήσεις της τάξεως του 35%.
Η επικοινωνία με τις εταιρείες είναι πραγματικός Γολγοθάς, αφού πρέπει να καλέσει κάποιος αρκετές φορές σε τηλέφωνα υψηλής χρέωσης, με μεγάλο χρόνο αναμονής, μιλώντας με αυτόματους τηλεφωνητές και λαμβάνοντας τελικά αόριστες απαντήσεις. Η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι μια πολυέξοδη και χρονοβόρα διαδικασία και έτσι εγκαταλείπουν την προσπάθεια να βρουν το δίκιο τους.

Καλούμε τους καταναλωτές:

– να μην παίρνουν βιαστικές αποφάσεις ενδίδοντας σε τηλεφωνικές ή διαπροσωπικές πιέσεις για δήθεν παροχές και αναβαθμίσεις. Αν επιθυμούν αναβάθμιση παροχών να απευθύνονται στα καταστήματα των εταιρειών στη πόλη λαμβάνοντας γραπτή προσφορά.

– όσοι συναίνεσαν από απόσταση (τηλεφωνικά) ή εκτός εμπορικού καταστήματος (στο σπίτι τους), μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος υπαναχώρησης εντός 14 ημερών και να αρνηθούν τη νέα σύμβαση.

– όσοι υπέγραψαν την αναβάθμιση, να ζητήσουν τη μέτρηση της ταχύτητας του Ίντερνετ και σε περίπτωση που δεν ανταποκρίνεται στη συμφωνία να απαιτήσουν την ακύρωση της σύμβασης. Μπορούν να ελέγξουν άτυπα την ταχύτητα του ίντερνετ εδώ: https://www.speedtest.net/run

Καλούμε τις εταιρείες τηλεφωνίας να σταματήσουν άμεσα αυτές τις επιθετικές εμπορικές πρακτικές και να επιλύουν άμεσα τα προβλήματα όσων καταναλωτών παραπλανήθηκαν.

Καλούμε την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) να προβεί σε ελέγχους και να επιβάλει κυρώσεις, ώστε να σταματήσει αυτή η νέα τακτική των εταιρειών τηλεφωνίας που έρχεται να προστεθεί στις χρεώσεις από SMS, την επιθετική προσέλκυση πελατών και άλλες παραπλανητικές πρακτικές.

Το 60% των καταγγελιών στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου το 2019 αφορούσε εταιρείες κινητής σταθερής τηλεφωνίας και ίντερνετ και τους συνεργάτες τους. Κάποιος πρέπει επιτέλους να βάλει φρένο σε αυτή την επιδημία εξαπάτησης των καταναλωτών.

Παρακάτω παρουσιάζεται ενδεικτικά μια επώνυμη καταγγελία τέτοιας παραπλάνησης:

Στα μέσα φθινοπώρου του 2019 χτυπάει το σταθερό μου τηλέφωνο. Ήταν μια κυρία από εταιρία κινητής τηλεφωνίας X η οποία ήθελε να με ενημερώσει για ένα πακέτο σταθερής-κινητής τηλεφωνίας και ίντερνετ. Η αλήθεια είναι πως το πακέτο ήταν αρκετά ελκυστικό όσον αφορά στο μηνιαίο λογαριασμό και δεδομένου ότι το συμβόλαιό μου με την εταιρία Y είχε ήδη λήξει, είπα να καθίσω να ακούσω τι έχει να μου προσφέρει. Εμένα με ενδιέφερε κυρίως το ίντερνετ, το οποίο και το χρησιμοποιώ για την δουλειά μου. Έως τώρα «έπιανα» ταχύτητες ~8mbps, γι αυτό και έκανα πολύ συγκεκριμένες ερωτήσεις γύρω από αυτή την πτυχή του πακέτου. Η κυρία με διαβεβαίωσε, αφότου έδωσα διεύθυνση για να δεί ακριβώς που μένω, πως οι ταχύτητες που θα «πιάνω» θα είναι αισθητά μεγαλύτερες. Επιπλέον αυτού, για να με δελεάσει, μου υποσχέθηκε πως θα μου έκανε και δώρο ένα καινούργιο router. Το πακέτο περιλάμβανε επιπλέον του ίντερνετ και 2 κάρτες κινητής, η μία για ομιλία (δωρεάν 120’ κάθε μήνα νομίζω) και η άλλη για ίντερνετ (1GB κάθε μήνα) οι οποίες θα φορτίζονταν αυτόματα, χωρίς να κάνω κάτι ή να πληρώσω κάποια λεφτά, κάθε μήνα! Σημειωτέον πως για κάθε ένα απο αυτά τα σημεία που αναφέρω στο κείμενο, έγιναν 2 τηλεφωνήματα τουλάχιστον, διότι ποτέ δεν αποφασίζω για κάτι τέτοιο χωρίς πρώτα να το σκεφτώ, όπου ρωτούσα και ξαναρωτούσα τα ίδια για να επιβεβαιώσω πως δεν παρερμήνευσα κάτι.

Αποφασίζω να πάρω το πακέτο που μου προσέφερε και μετά από κάποιες ημέρες έρχεται το courier με το συμβόλαιο που θα υπέγραφα. Ο κύριος από το courier μου ζήτησε και ~5 ευρώ, λέγοντάς μου ότι είναι τα μεταφορικά για το router.

Σήμερα, 2020: Έχω κάνει περί τα 15 τηλεφωνήματα σε αυτή την εταιρία (να σημειώσουμε πως σε αυτή την εταιρία η εξυπηρέτηση πελατών για τα παράπονα χρεώνεται) με πολύ χρόνο αναμονής για να λύσω τα εξής ζητήματα:

  • Το ίντερνετ μου τώρα πιάνει max 5 mbps, δηλαδή 3 λιγότερα από πριν.
  • Οι κάρτες κινητής θέλουν χρήματα για να ενεργοποιηθούν και επιπλέον κάποιο ποσό κάθε μήνα.
  • Το router δεν μου ήρθε ποτέ, ενώ σε κάποια από τα τηλεφωνήματα, με διαβεβαίωσαν πως θα έρθει (δεν με ενδιαφέρει και τόσο, αλλά το πλήρωσα όμως).

Κοινώς, μου είπαν ψέματα, με εξαπάτησαν και με άφηναν να πιστεύω πως τα θέματά μου, τα οποία οι ίδιοι μου δημιούργησαν, θα λυθούν. Βασίστηκαν στο οτι δεν θα το τρέξω παραπάνω και είχαν δίκιο. Με κούρασε η διαδικασία και είπα να το σταματήσω, αλλά τώρα που μου δόθηκε βήμα να πώ την ιστορία μου, είναι το ελάχιστο που μπορώ να κάνω για να προσθέσω στον αγώνα απέναντι σε αυτή την απάτη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ