Σε διακοπές ρεύματος νοικοκυριών και επιχειρήσεων της Μαγνησίας προβαίνουν καθημερινά πλέον ιδιώτες εργολάβοι, «πατώντας στις πλάτες» των καταναλωτών, οι οποίοι αδυνατούν να αντεπεξέλθουν και να πληρώσουν τα υπέρογκα ποσά των λογαριασμών που φτάνουν στα χέρια τους το τελευταίο χρονικό διάστημα. Η πράξη της ξαφνικής διακοπής του ρεύματος, ακόμα και τις Άγιες μέρες του Πάσχα, αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει ο καταναλωτής, σύμφωνα με τον κ. Αλέκο Κουτσελίνη, πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας. Μιλώντας στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, τόνισε τη σημαντικότητα της άμεσης λήψης πολιτικών αποφάσεων σχετικά με τις τιμολογήσεις του ρεύματος, ώστε να μπει «φρένο» στην αισχροκέρδεια των ιδιωτικών εταιρειών.
Η διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ και χρόνια το οποίο καλούνται να αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με τον κ. Κουτσελίνη, γεγονός που αποδεικνύεται από τις καθημερινές καταγγελίες των καταναλωτών προς την Ένωση. Σημείωσε, μάλιστα, ότι η «κορυφή» του προβλήματος είναι οι-πιθανόν- αυθαίρετες χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος και η μέχρι και πενταπλάσια αύξηση της τιμής της ρήτρας αναπροσαρμογής σε πολλούς λογαριασμούς, σε σχέση με την πραγματική κατανάλωση, που από τα χέρια των καταναλωτών φτάνουν στη συνέχεια στα γραφεία της Ένωσης προς επίρρωση των παραπόνων.
«Εάν είχαμε κατανάλωση ρεύματος 100 ευρώ χωρίς τις υπόλοιπες χρεώσεις, ξαφνικά βλέπουμε ότι η ρήτρα κυμαίνεται από τα 300 έως και τα 500 ευρώ», αναφέρει χαρακτηριστικά ως παράδειγμα ο πρόεδρος, για να συνεχίσει συμπερασματικά λέγοντας πως το γεγονός της αυξομείωσης του ποσού ενδυναμώνει τον ισχυρισμό της απουσίας αντικειμενικού υπολογισμού της ρήτρας.
«Οι άνθρωποι που λαμβάνουν τους λογαριασμούς έχουν τρελαθεί και οι περισσότεροι από αυτούς αδυνατούν να τους πληρώσουν. Έχουν έρθει στα χέρια μας λογαριασμοί από 1000 έως και 3000 ευρώ. Οι λογαριασμοί δε, των ανθρώπων που χρησιμοποίησαν για θέρμανση ηλεκτρικά σώματα, εκτοξεύθηκαν, περιγράφει ο πρόεδρος.
Ο κ. Κουτσελίνης ενημέρωσε ότι από πλευράς Ένωσης έχουν γίνει σχετικές αναφορές στην Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και στην Πολιτεία, οι οποίες έμειναν αναπάντητες και μέσω των οποίων ζητούν τον άμεσο έλεγχο των τιμών που χρεώνονται, τον αντικειμενικό υπολογισμό της ρήτρας και πλάνο δόσεων αποπληρωμής των λογαριασμών, ώστε οι καταναλωτές να δύνανται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. «Διανύουμε μια έκτακτη περίοδο κρίσης, όσον αφορά στις ανατιμήσεις των λογαριασμών ρεύματος και φυσικού αερίου. Δεν μπορούν εταιρείες και ΔΕΔΔΗΕ να κόβουν το ρεύμα όποτε θέλουν. Οι ρυθμίσεις που ζητάμε είναι σημαντικές», υπογράμμισε ο πρόεδρος.
«Πρέπει να παρθούν πολιτικές αποφάσεις»
Ο ίδιος τόνισε ότι οι καταναλωτές πρέπει να εκφράσουν μαζικά την αντίθεσή τους και τα παράπονά τους απέναντι στο φαινόμενο της ακρίβειας των λογαριασμών, με τη βοήθεια των Καταναλωτικών Ενώσεων, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα, είτε με συλλογικές αγωγές, είτε με ένδικα μέσα. «Το θέμα είναι συλλογικό και πρέπει μέσω των συλλογικών αγωγών των Καταναλωτικών Οργανώσεων και μέσω της πίεσης των φορέων να παρθούν πολιτικές αποφάσεις», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσελίνης, ενώ τονίζει ότι αυτό που πρέπει να εφαρμοστεί είναι ένα κατανοητό και ενιαίο τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος για όλους τους καταναλωτές.
Κλείνοντας, δεν έλειψε να αναφερθεί και στο γεγονός πως όλα όσα έχουν ζητήσει οι Ενώσεις, όλες οι διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει να διενεργούνται και όλα όσα είχαν συμφωνηθεί πέρυσι σχετικά με τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και την ζητούμενη μείωσή τους, αναβάλλονται συνεχώς. «Είναι λες και δεν θέλει κανείς να βάλει σε τάξη όλη την υπάρχουσα αυθαιρεσία και αισχροκέρδεια των εταιρειών, που λόγω του ξεσπάσματος του πολέμου βρήκαν την ευκαιρία να θησαυρίσουν», τόνισε ο πρόεδρος.