«Κάηκαν» πριν ανάψουν σώματα
Εταιρείες χρεώνουν κιλοβατώρες, που δεν έχουν καταναλωθεί και στέλνουν υπέρογκους λογαριασμούς
Πριν καν ανάψουν σώματα για τη θέρμανση των σπιτιών τους, δεδομένων των καλών καιρικών συνθηκών που επικρατούν, δεκάδες καταναλωτές «κάηκαν» από τους λογαριασμούς φυσικού αερίου, που άρχισαν να παραλαμβάνουν τις τελευταίες 20 ημέρες. Καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για καλοκαιρινές… καταναλώσεις, που δεν έχουν γίνει και δεν έχουν επιμετρηθεί. Οι καθημερινές σχεδόν καταγγελίες καταναλωτών για λογαριασμούς έναντι, που είναι ακόμη και τέσσερις φορές πάνω από τους αντίστοιχους περσινούς, προκάλεσαν την παρέμβαση της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, από την οποία ζητούν έλεγχο των εταιρειών – παρόχων φυσικού αερίου.
Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ
Οι τελευταίες εκκαθαρίσεις από εταιρείες φυσικού αερίου είχαν γίνει τον περασμένο Μάιο, οπότε και εκδόθηκαν οι τελευταίοι λογαριασμοί. Από τον Ιούνιο έως και σήμερα, δεδομένων των καλών καιρικών συνθηκών, οι καταναλώσεις στη συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών είναι σχεδόν μηδενικές από τη στιγμή που το σύστημα θέρμανσης παραμένει κλειστό και οι όποιες κιλοβατώρες χρεώνονται για την παροχή ζεστού νερού.
Συνήθως, αυτή την περίοδο καταναλωτές καλούνταν να πληρώσουν λίγες δεκάδες ευρώ για το ζεστό νερό, που χρησιμοποίησαν στη διάρκεια του καλοκαιριού, ως έναντι. Τις τελευταίες 20 ημέρες, όμως, οι λογαριασμοί έναντι, που παραλαμβάνουν καταναλωτές στον Βόλο, βάζουν… φωτιά στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
«Πολλοί καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν υπέρογκους λογαριασμούς, ακόμη και τέσσερις φορές πάνω από αυτούς που πλήρωναν συνήθως. Εταιρείες χρεώνουν ως έναντι κιλοβατώρες, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στο ιστορικό του κάθε νοικοκυριού. Χρεώνουν δηλαδή παραπάνω κιλοβατώρες από αυτές που έχουν καταναλωθεί και καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα ποσά χωρίς καν να έχουν γίνει μετρήσεις», αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών Βόλου, Αλέκος Κουτσελίνης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, την τακτική δεν ακολουθεί κατ’ εξαίρεση μία εταιρεία. «Εχουμε κρούσματα χρεώσεων σε κιλοβατώρες, που δεν έχουν καταναλωθεί, από διαφορετικές εταιρείες. Είναι σαν οι εταιρείες να ζητούν από τους καταναλωτές να τους… χρηματοδοτήσουν», σημειώνει ο κ. Κουτσελίνης.
Ο ίδιος μάλιστα κάνει λόγο και για «πονηριές» εταιρειών, που υποκρύπτονται πίσω από τη συγκεκριμένη τακτική. «Στις καλοκαιρινές καταναλώσεις δεν υπάρχει κρατική επιδότηση και το σύνολο του ποσού καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν το κράτος να τους πιστώσει χρήματα», αναφέρει.
Εκαναν εκκαθάριση προς τα… πάνω
Τρανταχτό παράδειγμα ακραίας ασυδοσίας από πλευράς εταιρείας αποτελεί η έκδοση εκκαθαριστικού λογαριασμού σε νοικοκυριό.
Εκκαθαριστικοί λογαριασμοί εκδίδονται εφόσον έχει γίνει καταμέτρηση της κατανάλωσης σε κιλοβατώρες με επιτόπια επίσκεψη. Νοικοκυριό στον Βόλο, που παρέλαβε εκκαθαριστικό λογαριασμό, διαπίστωσε ότι η εταιρεία είχε χρεώσει… κατά το δοκούν.
«Χρέωσαν πολλές κιλοβατώρες πάνω από αυτές, που είχε καταναλώσει. Η γυναίκα τράβηξε φωτογραφία τον μετρητή, ο οποίος έδειχνε συγκεκριμένη κατανάλωση σε κιλοβατώρες και ο λογαριασμός χρέωνε πολλές παραπάνω. Η καταμέτρηση δηλαδή που υποτίθεται ότι έγινε ήταν μεγαλύτερη από αυτή που έδειχνε το ρολόι», σημειώνει ο κ. Κουτσελίνης.
Παρέμβαση στη ΡΑΕ
Το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου δέχεται σχεδόν καθημερινά διαμαρτυρίες καταναλωτών φυσικού αερίου, που παραλαμβάνουν υπέρογκους λογαριασμούς. Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 200 Βολιώτες έχουν… καεί από τους έναντι λογαριασμούς πριν καν ανάψουν τους καυστήρες φυσικού αερίου.
Ηδη, ο κ. Κουτσελίνης έχει κάνει παρέμβαση προς τη ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) ζητώντας τον αυστηρό έλεγχο των εταιρειών παροχής φυσικού αερίου.
Ο ίδιος συστήνει προς τους καταναλωτές να ελέγξουν λογαριασμούς της αντίστοιχης περσινής περιόδου και να συγκρίνουν τις τότε με τις σημερινές καταναλώσεις μέσα και από τα ρολόγια τους και να απευθυνθούν στις εταιρείες ζητώντας είτε διόρθωση των ποσών που καλούνται να πληρώσουν, είτε επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση που έχουν ήδη πληρώσει τους λογαριασμούς τους.