Μαϊμού διαγωνισμοί πίσω από τα sms υψηλής χρέωσης PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Τετάρτη, 24 Ιανουάριος 2018 18:44

Χρεώσεις πολυμεσικής πληροφόρησης ~ Η Eνωση Καταναλωτών Βόλου δέχεται κάθε μέρα και μία καταγγελία εδώ και πέντε χρόνια
Συμμετοχές σε ψεύτικους διαγωνισμούς και αποδοχές δώρων – προσφορών κρύβονται πίσω από τις υψηλές χρεώσεις λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας με πενταψήφια νούμερα, από εταιρείες πολυμεσικής πληροφόρησης. Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου λέει ότι με τέτοιου είδους τρόπους αποσπάται έμμεσα συναίνεση για την αποστολή των ανεπιθύμητων sms, τα οποία αν και δεν γίνονται αποδεκτά, εντούτοις φουσκώνουν τους λογαριασμούς της κινητής τηλεφωνίας.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ δέχτηκε μέσα σε τρεις εβδομάδες έξι καταγγελίες, από διαμαρτυρόμενους καταναλωτές για χρεώσεις μηνυμάτων στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας, με ποσά της τάξεως των 10, 20 ή και 40 ευρώ, και απευθύνθηκε στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου. Οι συνδρομητές της κινητής τηλεφωνίας πλήρωσαν αυτά τα ποσά, ενώ δεν είχαν αποδεχτεί τα μηνύματα και τα είχαν διαγράψει από την οθόνη του κινητού τους. Κάποιοι που δεν δέχτηκαν να πληρώσουν, αντιμετωπίζουν ακόμη και απειλές με εξώδικα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, Αλέκος Κουτσελίνης, λέει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέχουν και να μην δίνουν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου σε οποιονδήποτε διαγωνισμό, να μην εμπιστεύονται δώρα και προσφορές.

«Οι εταιρείες είναι πολύ πιθανόν να εκμαιεύουν έμμεση συναίνεση μέσα από τέτοιους διαγωνισμούς που τρέχουν στο διαδίκτυο ή σε τηλεφωνική επικοινωνία, χωρίς οι καταναλωτές να γνωρίζουν ότι αυτό οδηγεί στην αποστολή των μηνυμάτων υψηλής χρέωσης. Σε κάποιες περιπτώσεις βέβαια, μπορεί να μην υπάρχει καν συναίνεση» επισήμανε.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου έχει δεχτεί εκατοντάδες καταγγελίες. Ο κ. Κουτσελίνης λέει ότι εδώ και πέντε χρόνια συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας απευθύνονται καθημερινά στην Ένωση και παραπονιούνται.

«Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να στείλει επιστολή ή να ζητήσει από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να απαλλαγεί από τις υψηλές χρεώσεις, με την αιτιολογία ότι δεν υπήρξε από μεριάς του συναίνεση ή ότι η πληροφόρηση όσον αφορά το κόστος των μηνυμάτων ήταν ελλιπής» επισημαίνει.

Κάποιες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ανταποκρίνονται, άλλες δυστυχώς όχι. Σε αυτήν την περίπτωση ο ίδιος επισημαίνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να απευθύνονται στην Ενωση Καταναλωτών Βόλου ή να προσφεύγουν στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Οι καταναλωτές πρέπει να αποδείξουν ότι δεν υπήρξε η συναίνεση για την αποστολή των sms. Δεν έχουν καμία ασφαλιστική δικλείδα. Οι εταιρείες πολυμεσικής πληροφόρησης λειτουργούν νόμιμα. Εντούτοις, η Ενωση Καταναλωτών Βόλου πιστεύει ότι υπάρχει ευθύνη από πλευράς των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.

«Παραχωρούν προσωπικά δεδομένα των πελατών τους επιτρέποντας στις εταιρείες πολυμεσικής πληροφόρησης να στέλνουν αυτά τα μηνύματα. Οι λίστες με τα τηλέφωνα έχουν γίνει κουρελόχαρτα. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αρνούνται ότι δίνουν τα τηλέφωνα. Ωστόσο, ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει το νούμερο του κινητού του να είναι απόρρητο, όπως και να ζητήσει τη φραγή εισερχόμενων κλήσεων από τα πενταψήφια νούμερα» σημειώνει ο ίδιος.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου κοινοποιεί σε όλες τις περιπτώσεις τις καταγγελίες και στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, την Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών αλλά και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και Εμπορίου.

Με κάθε ευκαιρία όμως, επισημαίνει, ότι στο ίντερνετ πραγματοποιούνται μαϊμού διαγωνισμοί. «Υποτίθεται ότι καλείσαι να απαντήσεις σε τρεις απλές ερωτήσεις για να κερδίσεις δελεαστικά δώρα. Όμως, μετά αποστέλλονται μηνύματα υψηλής χρέωσης. Στο κάτω μέρος των διαγωνισμών αναγράφεται με ψιλά γράμματα ότι θα αποστέλλονται μηνύματα υψηλής χρέωσης για τη συμμετοχή στις κληρώσεις» προσθέτει ο ίδιος.

 

Οι καταγγελίες

*Στις 28 Δεκεμβρίου ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ δημοσίευσε ρεπορτάζ με τίτλο «56χρονος Βολιώτης θύμα απάτης». Ο 56χρονος ζημιώθηκε για το χρονικό διάστημα από τις 15 Σεπτεμβρίου 2017 έως και τις 14 Οκτωβρίου 2017 με το ποσό των 20,17 ευρώ, για κλήσεις και μηνύματα που δεν είχε κάνει ο ίδιος. Ο καταναλωτής προχώρησε σε φραγή εισερχόμενων κλήσεων, παρόλα αυτά στον επόμενο λογαριασμό χρεώθηκε με άλλες έξι κλήσεις.

*Το δημοσίευμα είχε προκαλέσει τότε την αντίδραση του αναγνώστη της εφημερίδας Γιώργου Χουστουλάκη, ο οποίος είχε χρεωθεί αδίκως με μηνύματα από πενταψήφια νούμερα και είχε προσφύγει επιτυγχάνοντας να δικαιωθεί. Ο κ. Χουστουλάκης προθυμοποιήθηκε μέσω του ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ να παρέχει τη συνδρομή του σε οποιονδήποτε αντιμετωπίζει παρόμοιο πρόβλημα.

* Μετά την εξέλιξη αυτή, 59χρονος Βολιώτης κατήγγειλε στις 11 Δεκεμβρίου ότι τον Δεκέμβριο του 2016 είχε χρεωθεί ο μηνιαίος λογαριασμός του με το ποσό των 30 ευρώ, το οποίο αφορούσε σε δέκα μηνύματα από πενταψήφιο νούμερο που αρνήθηκε να πληρώσει. Σήμερα δικηγορικό γραφείο τον απειλεί με εξώδικο, και του ζητάει να πληρώσει συνολικό ποσό 170 ευρώ!

*Στη συνέχεια 82χρονος κατήγγειλε ότι υπήρξε θύμα απάτης δύο φορές με παρόμοιες χρεώσεις, μία τον περασμένο Νοέμβριο και μία τον Δεκέμβριο, και ζημιώθηκε με τα ποσά των 25 ευρώ και των 10 ευρώ.

*Τέλος, αυτή την εβδομάδα ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ δέχτηκε άλλες δύο καταγγελίες. Συγκεκριμένα, 49χρονη Βολιώτισσα διαμαρτυρήθηκε για τον λογαριασμό του περασμένου Νοεμβρίου που ήρθε στην ανήλικη κόρη της, καθώς υπήρχαν ανάλογες χρεώσεις συνολικού ποσού 40 ευρώ, ενώ 60χρονος Βολιώτης ζημιώθηκε στους δύο τελευταίους λογαριασμούς του με το ποσό των 20 ευρώ.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

 
Ένωση Καταναλωτών Βόλου