Ένωση Καταναλωτών Βόλου Θέματα για Υπηρεσιών
Οι καταναλωτές αναγνωρίζουμε τα πιθανά οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης αλλά εγείρουμε σοβαρές ενστάσεις PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Πέμπτη, 17 Σεπτέμβριος 2020 19:43
Σύμφωνα με μία έρευνα που διεξήχθη από ενώσεις καταναλωτών σε 9 ευρωπαϊκές χώρες, οι καταναλωτές πιστεύουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη. Ωστόσο, όταν μας ζητήθηκε να αξιολογήσουμε ορισμένες υπηρεσίες, οι οποίες χρησιμοποιούν, ήδη σήμερα, τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, π.χ. ψηφιακοί οικιακοί βοηθοί, ή διαφημίσεις σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, οι περισσότεροι από εμάς δε φανήκαμε πεπεισμένοι.
Οι καταναλωτές εγείρουμε σοβαρές ενστάσεις ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να οδηγήσει σε ολοένα και αυξανόμενες παραβιάσεις των προσωπικών δεδομένων. Στην πραγματικότητα, όταν πρόκειται για συγκεκριμένες διεισδυτικές τεχνολογίες, όπως
Περισσότερα...
 
Οργιο παραπληροφόρησης καταναλωτών εν μέσω πανδημίας PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Τρίτη, 15 Σεπτέμβριος 2020 05:14

Ελκυστικά πακέτα για αναβάθμιση του internet αποδείχτηκαν μαϊμού - Ηλεκτρονικές αγορές γίνονται απάτη 

Η υγειονομική κρίση του κορονοϊού προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί πολλά δεινά. Βοήθησε ωστόσο στην εξοικείωση των καταναλωτών με τις νέες τεχνολογίες και στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν στη νέα κανονικότητα. Εντούτοις, δεν ήταν επαρκώς ενημερωμένοι και δυστυχώς εκατοντάδες έπεσαν θύματα παραπλάνησης. Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας δέχεται βροχή καταγγελιών.

Ο πρόεδρός της Αλέκος Κουτσελίνης λέει ότι «αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια νέα εκστρατεία εξαπάτησης των καταναλωτών από εταιρείες σταθερής – κινητής τηλεφωνίας και

Περισσότερα...
 
Εταιρίες τηλεφωνίας παραπλανούν για την αναβάθμιση του Ίντερνετ. PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Πέμπτη, 27 Φεβρουάριος 2020 15:56

Μια νέα εκστρατεία παραπλάνησης και εξαπάτησης των καταναλωτών έχουν εξαπολύσει οι εταιρείες σταθερής – κινητής τηλεφωνίας και ίντερνετ.

Μετά τις εκατοντάδες καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές προσέλκυσης πελατών και για αυθαίρετες χρεώσεις με την αποστολή SMS υψηλής χρέωσης, καθημερινές είναι πλέον οι καταγγελίες για παραπλανητικές πρακτικές προκειμένου να πεισθούν να αναβαθμίσουν την ταχύτητα του Ίντερνετ.

Συγκεκριμένα, συνεργάτες αυτών των εταιρειών που προφανώς αμείβονται με ποσοστά, επισκέπτονται κατοικίες καταναλωτών για να μετρήσουν δήθεν την ταχύτητα του Ίντερνετ. Στη συνέχεια προτείνουν την αναβάθμιση της ταχύτητας από 25 Mbps σε 50 Mbps ή και 80 Mbps.

Σε κάθε περίπτωση όμως αποκρύπτουν ότι:

Περισσότερα...
 
Εξαπάτηση και αισχροκέρδεια από εταιρείες SMS υψηλής χρέωσης PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2020 16:22

Δεκάδες καταγγελίες έχει λάβει το τελευταίο διάστημα η Ένωση Καταναλωτών Βόλου από καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα εξαπάτησης και αισχροκέρδειας από τη λήψη μηνυμάτων SMS υψηλής χρέωσης, σε συνεργασία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και την ανοχή του κράτους.
Συγκεκριμένα νομιμοφανείς εταιρείες πενταψήφιων αριθμών που με το πρόσχημα συμμετοχής σε διαγωνισμούς έστελναν
SMS υψηλής χρέωσης, έχουν πλέον εγκαταλείψει τα προσχήματα και στέλνουν μαζικά SMS υψηλής χρέωσης από πενταψήφιους αριθμούς σε χιλιάδες ανυποψίαστους καταναλωτές και χωρίς καμιά

Περισσότερα...
 
Εξαπάτηση και αισχροκέρδεια από εταιρείες SMS υψηλής χρέωσης PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2020 16:22

Δεκάδες καταγγελίες έχει λάβει το τελευταίο διάστημα η Ένωση Καταναλωτών Βόλου από καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα εξαπάτησης και αισχροκέρδειας από τη λήψη μηνυμάτων SMS υψηλής χρέωσης, σε συνεργασία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και την ανοχή του κράτους.
Συγκεκριμένα νομιμοφανείς εταιρείες πενταψήφιων αριθμών που με το πρόσχημα συμμετοχής σε διαγωνισμούς έστελναν
SMS υψηλής χρέωσης, έχουν πλέον εγκαταλείψει τα προσχήματα και στέλνουν μαζικά SMS υψηλής χρέωσης από πενταψήφιους αριθμούς σε χιλιάδες ανυποψίαστους καταναλωτές και χωρίς καμιά ενημέρωση ή συναίνεση τους χρεώνουν μεγάλα ποσά, με τη συνέργεια των εταιρειών τηλεφωνίας.
Για να διαγραφεί κάποιος από την αυθαίρετη υπηρεσία πρέπει να στείλει ο ίδιος
SMS με νέα χρέωση εις βάρος του.
Η νομοθεσία προβλέπει τη συγκατάθεση του χρήστη, με την αποστολή
PIN εκ μέρους του, μόνο που τίποτε από αυτά δεν τηρείται.
Υπήρξαν καταγγελίες ότι καταναλωτές χωρίς ποτέ να δώσουν τη συγκατάθεσή τους ή να στείλουν
PIN ή να δώσουν οπουδήποτε τον αριθμό του κινητού τους , έλαβαν σε διάστημα λίγων λεπτών 3 SMS υψηλής χρέωσης από διαφορετικές εταιρείες που σημαίνει ότι τόσο αυτές οι εταιρείες, όσο και οι εταιρείες τηλεφωνίας δρουν πλέον ανεξέλεγκτα.

Τα 5ψήφια SMS τρίτων εταιρειών, όπως και οποιαδήποτε υπηρεσία SMS ή φωνής, αρχικά είναι ενεργοποιημένα στο κινητό, εκτός εάν έχει επιλεγεί το αντίθετο

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου προτείνει σε όλους τους κατόχους κινητών τηλεφώνων, πριν πέσουν θύματα απάτης, να πάνε σε ένα τοπικό κατάστημα ή να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία τους ζητώντας “να ενεργοποιηθεί η φραγή πενταψήφιων αριθμών υψηλής χρέωσης”
COSMOTE τηλ. 13888 https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/service-fragi-cosmote.html
VODAFONE τηλ. 13830 https://www.vodafone.gr/exypiretisi/programmata/minymata/pos-mporo-na-stamatiso-na-lamvano-anepithymita-minymata/
WIND τηλ. 13800 https://www.wind.gr/gr/wind/gia-tin-etaireia/newsroom/deltia-tupou/deltio-tupou/1526313754884/

Μπορούν να βρουν τα στοιχεία της εταιρείας που σας στέλνει SMS υψηλής χρέωσης, στο site της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), εδώ: https://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/Electronic_Communications/Telecoms/MMInfoSrv/search.html?cat=YPP2

Οι καταναλωτές που έχουν ήδη πέσει θύματα, μπορούν να ζητήσουν από την εταιρεία τηλεφωνίας να διαγραφούν αυτές οι χρεώσεις διότι «ουδέποτε ενημερώθηκαν, αποδέχθηκαν ή συναίνεσαν στη λήψη αυτών των υπηρεσιών και των χρεώσεων».
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου καλεί τέλος τη Πολιτεία:
- να κάνει ελέγχους και να επιβάλει πρόστιμα στις εταιρείες που παρανομούν
- να θεσπίσει νέο αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας αυτών των εταιρειών, αν όχι να τις καταργήσει γιατί το μόνο έργο που προσφέρουν είναι η εξαπάτηση των καταναλωτών.

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 4
Ένωση Καταναλωτών Βόλου