Προσφυγή στο Συνήγορο του Καταναλωτή για τη ΔΕΥΑΜΒ PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 1
ΧείριστοΆριστο 
ΔΡΑΣΕΙΣ - ΔΕΥΑΜΒ
Τετάρτη, 29 Δεκέμβριος 2010 20:54

Προσφυγή στο Συνήγορο του Καταναλωτή αλλά και στο Συνήγορο του Πολίτη για τη ΔΕΥΑΜΒ κατέθεσε η Ένωση Καταναλωτών Βόλου. Ζητά την διερεύνηση  των 488 καταγγελιών των πολιτών του Βόλου και ειδικότερα
- την καταστρατήγηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της ισονομίας των Ελλήνων πολιτών (διαφορά τιμής 20-50% μεταξύ ΔΕΥΑΜΒ και άλλων Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης)
- την εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά της περιοχής μας, αφού ο καταναλωτής δεν μπορεί επιλέξει εναλλακτικό πάροχο νερού, γεγονός που αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 703/77 «έλεγχος μονοπωλίων, ολιγοπωλίων, ελεύθερος ανταγωνισμός»

- την επιβολή δυσβάσταχτων τελών που έχουν επιβληθεί με διάφορες ονομασίες (τέλη έργων, τέλη όμβριων κλπ.)
- το υπερβολικό μισθολογικό κόστος και τη μη ορθολογική διαχείριση.
- την επιβάρυνση των πολύ μικρών νοικοκυριών με το πάγιο και την ανυπαρξία κινήτρων μείωσης της κατανάλωσης.
Η προσφυγή κοινοποιείται στο νέο Δήμαρχο Βόλου και Πρόεδρο της ΔΕΥΑΜΒ  κ. Π. Σκοτινιώτη.
Οι προτάσεις της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου συζητήθηκαν και σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον νέο Αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑΜΒ κο Λ Μαυρογιάννη.

Ακολουθεί το κείμενο της αναφοράς.

Βόλος 27-12-2010
Προς

Γενική Γραμματεία Καταναλωτή 
Ανεξάρτητη αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή»
Ανεξάρτητη αρχή «Συνήγορος του Πολίτη»
Κοιν. Νέο Δήμαρχο Βόλου Π. Σκοτινιώτη

Θέμα: Καταγγελίες κατά της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Μείζονος Βόλου (ΔΕΥΑΜΒ)
Σε 488 ανέρχονται οι καταγγελίες που έχει λάβει το Γραφείο Καταναλωτή της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, και αναφέρουν ότι πληρώνουν πανάκριβα τους λογαριασμούς και τις υπηρεσίες της ΔΕΥΑΜΒ ενώ η ποιότητα του νερού παραμένει χαμηλή. Όπως αναφέρουν οι καταναλωτές:
Τιμολόγια
- Στη περιοχή του Βόλου το κόστος του νερού είναι 20-50% κατά μέσο όρο ακριβότερο από αντίστοιχες πόλεις.
- Τα τιμολόγια της ΔΕΥΑΜΒ έχουν αυξηθεί κατά 30% από το 2007, 60% από το 2004 και 80% από το 2002.
- Οι υπεύθυνοι εφευρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους να επιβάλουν φόρους και τέλη. Τέλη αποχέτευσης, τέλη έργων, τέλη όμβριων, τέλη συντήρησης υδρομέτρου.
- Το υπερβολικό πάγιο 15 μ3 (31,00 €) τιμωρεί τα φτωχά νοικοκυριά που καταναλώνουν λιγότερο και τους προσφέρει κίνητρο για περισσότερη κατανάλωση.
- Δεν υπάρχει κίνητρο για μείωση της σπατάλης αφού το νερό κοστίζει 2 €/μ3, είτε καταναλωθούν 20μ3 (39,95 € ), είτε 50μ3 (100,95 €)
Φουσκωμένοι λογαριασμοί
Πέρα από το τσουχτερό τιμολόγιο οι πολίτες καταγγέλλουν τεράστιες διαφορές στη κατανάλωση από τρίμηνο σε τρίμηνο χωρίς να υπάρχει βλάβη του υδρομετρητή ή διαρροές
Πολλές φορές με τις αυξομειώσεις της πίεσης του δικτύου ο υδρομετρητής καταγράφει πλασματικά κυβικά και ο καταναλωτής πληρώνει τον αέρα για νερό.
Σε πολλές περιπτώσεις δεν γίνεται καταμέτρηση και τα κυβικά ορίζονται κατ΄ εκτίμηση.
Τα έργα
Έχει επιλεγεί η εύκολη λύση να καλούνται οι καταναλωτές να καλύπτουν την αδυναμία της επιχείρησης να εντάξει τα έργα σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Το ένα τέταρτο (1/4) του πολύτιμου νερού χάνεται από τις διαρροές του δικτύου.
Η ποσότητα αλλά και η ποιότητα του νερού δεν έχει διαφοροποιηθεί, το ισοζύγιο πηγαίων νερών – γεωτρήσεων είναι σταθερό για χρόνια και ο θησαυρός των νερών του Πηλίου παραμένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητος.
Διαχείριση. Οι πολίτες παρακολουθούν εμβρόντητοι, επίσημες καταγγελίες για κακοδιαχείριση, για μελέτες εκατομμυρίων ευρώ που δεν θα εφαρμοστούν ποτέ, για υπερτιμολογήσεις προμηθειών, για απευθείας αναθέσεις. Από τα χρήματα που εισπράττει η ΔΕΥΑΜΒ ετησίως, το μεγαλύτερο μέρος (9.500.000 €) πάει σε μισθούς και εργοδοτικές εισφορές, ενώ το συνολικό ποσό για έργα όμβριων, ύδρευσης και αποχέτευσης δεν υπερβαίνει τα 5.000.000 €.
Η ποιότητα
Πολλοί δημότες δεν εμπιστεύονται το νερό της ύδρευσης. Θεωρούν ότι έχει μεγάλη σκληρότητα, υπερβολικό χλώριο, αλλά και ουσίες (π.χ. χλωριόντα) που, αν και βρίσκονται κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια, μακροχρόνια μπορούν να βλάψουν τον οργανισμό.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου κατέθεσε τις παρακάτω προτάσεις σε συνάντηση με το Δήμαρχο και στελέχη της ΔΕΥΑΜΒ.
Τιμολόγια
- Κατάργηση της ελάχιστης κατανάλωσης ή μείωση της στα 10 ευρώ ανά τρίμηνο.
- Κατάργηση του τέλους συντήρησης υδρομέτρου.
- Ενσωμάτωση των τελών αποχέτευσης στα τέλη ύδρευσης.
- Μείωση των τελών ύδρευσης - αποχέτευσης ανά κυβικό στις χαμηλές κλίμακες
κατανάλωσης ώστε να ανακουφιστούν τα μικρομεσαία νοικοκυριά και να υπάρχει
κίνητρο για λιγότερη κατανάλωση. Συγκεκριμένα oι ενοποιημένες κλίμακες τελών ύδρευσης - αποχέτευσης ανά τρίμηνο κατανάλωσης να διαμορφωθούν ως εξής:
Α΄ Κλίμακα 1 - 25 m3 νερού 0,80 E/ m3
Β΄ Κλίμακα 26 - 40 m3 νερού 1,10 E/m3
Γ΄ Κλίμακα 41 - 50 m3 νερού 1,40 Ε/m3
Δ΄ Κλίμακα 51 - 60 m3 νερού 1,80 Ε/m3
Ε΄ Κλίμακα 61 - 80 m3 νερού 2,20 Ε/m3
ΣΤ΄ Κλίμακα 81 - m3 νερού 2,67 Ε/m3

Με βάση τα παραπάνω
στα 20μ3 θα έχουμε μείωση 10,42 Ε (- 27%). Τελική τιμή ανά κυβικό 1,43 E/m3
στα 30μ3 θα έχουμε μείωση 14,47 Ε (-24%). Τελική τιμή ανά κυβικό 1,48 E/m3
στα 40μ3 θα έχουμε μείωση 17,83 Ε (-22%). Τελική τιμή ανά κυβικό 1,55 E/m3
στα 50μ3 θα έχουμε μείωση 18,00 Ε (-18%). Τελική τιμή ανά κυβικό 1,66 E/m3
στα 60μ3 θα έχουμε μείωση 8,17 Ε (- 7%). Τελική τιμή ανά κυβικό 1,78 E/m3
στα 80μ3 θα έχουμε μείωση 0 Ε (- 0%). Τελική τιμή ανά κυβικό 2,10 E/m3
Να δεσμευτεί η επιχείρηση ότι τα τέλη έργων και όμβριων θα καταργηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα με την ολοκλήρωση των έργων που χρηματοδοτούν.
Καταγγελίες:
Να υπάρχει σωστή εξυπηρέτηση των πολιτών από το γραφείο παραπόνων, όπου με τη συνδρομή τεχνικών θα εξετάζεται το βάσιμο ή όχι των αναφορών των καταναλωτών, και θα ρυθμίζονται άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία οι λογαριασμοί με βάση κάποιες γενικές αρχές στα πλαίσια ενός «χάρτη δικαιωμάτων καταναλωτή και υποχρεώσεων της ΔΕΥΑΜΒ» που έχει εξαγγείλει η επιχείρηση.
Συγκεκριμένα
- Όταν υπάρχει ευθύνη της επιχείρησης θα διαγράφεται η επιπλέον χρέωση και η τιμολόγηση θα γίνεται με βάση το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο και δεν θα μπορεί να είναι μεγαλύτερη από το μέσο όρο των 4 τελευταίων τριμήνων.
- Όταν υπάρχει ευθύνη του καταναλωτή θα γίνεται μείωση της πρόσθετης (πέραν του Μ.Ο) χρέωσης κατά 50%. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκήσει ο καταναλωτής μία φορά ανά τριετία και δεν αφορά εσκεμμένη σπατάλη νερού.
Διαφάνεια: Να ενημερώνονται οι καταναλωτές με ειδικό, συνημμένο στο λογαριασμό, έντυπο για τα ετήσια έσοδα από όλες τις πηγές, τις δαπάνες ανά τομέα καθώς και για τα έργα που εκτελούνται.
Να ληφθούν όλα τα μέτρα που απαιτούνται για διαφανή και ορθολογική διαχείριση της επιχείρησης.
Ποιότητα νερού: Να δημοσιοποιούνται σε τακτά διαστήματα τα αποτελέσματα των αναλύσεων του νερού.
Να ενισχυθούν τα συστήματα καθαρισμού στο κεντρικό δίκτυο.
Ο προγραμματισμός έργων της ΔΕΥΑΜΒ να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα αξιοποίησης των νερών του Πηλίου.
Να κατασκευαστεί ένα δίκτυο από ελεύθερες ελεγχόμενες βρύσες με πηγαίο νερό σε πάρκα της πόλης.
Μέχρι σήμερα δεν δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις και δεν ελήφθη οποιοδήποτε μέτρο για τη βελτίωση της κατάστασης.
Η Ένωση καταναλωτών Βόλου καλεί το Συνήγορο του Καταναλωτή να διερευνήσει τις καταγγελίες των πολιτών, και ειδικότερα
- την καταστρατήγηση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της ισονομίας των Ελλήνων πολιτών (διαφορά τιμής 20-50% μεταξύ ΔΕΥΑΜΒ και άλλων Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης)
- την εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά της περιοχής μας, αφού ο καταναλωτής δεν μπορεί επιλέξει εναλλακτικό πάροχο νερού, γεγονός που αντίκειται στις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 703/77 «έλεγχος μονοπωλίων, ολιγοπωλίων, ελεύθερος ανταγωνισμός»
- την επιβολή δυσβάσταχτων τελών που έχουν επιβληθεί με διάφορες ονομασίες (τέλη έργων, τέλη όμβριων κλπ.)
- το υπερβολικό μισθολογικό κόστος και τη μη ορθολογική διαχείριση.
- την επιβάρυνση των πολύ μικρών νοικοκυριών με το πάγιο και την ανυπαρξία κινήτρων μείωσης της κατανάλωσης.
Επισυνάπτονται οι 420 υπογραφές διαμαρτυρίας και οι 68 καταγγελίες – αναφορές για τη ΔΕΥΑΜΒ, των πολιτών του Βόλου.

 

 
Ένωση Καταναλωτών Βόλου