ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Οι καταναλωτές αναγνωρίζουμε τα πιθανά οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης αλλά εγείρουμε σοβαρές ενστάσεις PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Πέμπτη, 17 Σεπτέμβριος 2020 19:43
Σύμφωνα με μία έρευνα που διεξήχθη από ενώσεις καταναλωτών σε 9 ευρωπαϊκές χώρες, οι καταναλωτές πιστεύουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη. Ωστόσο, όταν μας ζητήθηκε να αξιολογήσουμε ορισμένες υπηρεσίες, οι οποίες χρησιμοποιούν, ήδη σήμερα, τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, π.χ. ψηφιακοί οικιακοί βοηθοί, ή διαφημίσεις σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου, οι περισσότεροι από εμάς δε φανήκαμε πεπεισμένοι.
Οι καταναλωτές εγείρουμε σοβαρές ενστάσεις ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να οδηγήσει σε ολοένα και αυξανόμενες παραβιάσεις των προσωπικών δεδομένων. Στην πραγματικότητα, όταν πρόκειται για συγκεκριμένες διεισδυτικές τεχνολογίες, όπως
Περισσότερα...
 
Οργιο παραπληροφόρησης καταναλωτών εν μέσω πανδημίας PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Τρίτη, 15 Σεπτέμβριος 2020 05:14

Ελκυστικά πακέτα για αναβάθμιση του internet αποδείχτηκαν μαϊμού - Ηλεκτρονικές αγορές γίνονται απάτη 

Η υγειονομική κρίση του κορονοϊού προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί πολλά δεινά. Βοήθησε ωστόσο στην εξοικείωση των καταναλωτών με τις νέες τεχνολογίες και στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν στη νέα κανονικότητα. Εντούτοις, δεν ήταν επαρκώς ενημερωμένοι και δυστυχώς εκατοντάδες έπεσαν θύματα παραπλάνησης. Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας δέχεται βροχή καταγγελιών.

Ο πρόεδρός της Αλέκος Κουτσελίνης λέει ότι «αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μια νέα εκστρατεία εξαπάτησης των καταναλωτών από εταιρείες σταθερής – κινητής τηλεφωνίας και internet. Επιπλέον υπάρχουν πολλά προβλήματα με τις ηλεκτρονικές αγορές». Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να βιάζονται να πάρουν αποφάσεις και θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί. «Το προηγούμενο διάστημα υπογράφηκαν πολλά συμβόλαια για αναβάθμιση του internet με ελκυστικά πακέτα για το κόστος χρέωσης αλλά και τον χρόνο διάρκειά τους, τα οποία αποδείχτηκαν απάτη. Εγιναν πολλές αγορές μέσω διαδικτύου με προπληρωμή χωρίς ποτέ οι καταναλωτές να λάβουν στα χέρια τους τα προϊόντα που ήθελαν», ενημερώνει. 

Καθημερινές οι καταγγελίες για τις εταιρείες τηλεφωνίας και internet

Το 60% των καταγγελιών στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου το 2020 αφορούσε εταιρείες κινητής σταθερής τηλεφωνίας και internet και τους συνεργάτες τους.

Αναφέρονταν σε παραπλανητικές πρακτικές προκειμένου να πεισθούν οι καταναλωτές να αναβαθμίσουν την ταχύτητα του internet.

Σύμφωνα με την Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας, συνεργάτες αυτών των εταιρειών που προφανώς αμείβονται με ποσοστά, επισκέπτονται κατοικίες καταναλωτών για να μετρήσουν δήθεν την ταχύτητα του internet. Στη συνέχεια προτείνουν την αναβάθμιση της ταχύτητας από 25 Mbps σε 50 Mbps ή και 80 Mbps.

Σε κάθε περίπτωση όμως αποκρύπτουν ότι:

- Το κόστος του μηνιαίου λογαριασμού με την αναβάθμιση θα αυξηθεί κατά 50% - 100% περίπου, αφού προσθέτουν επιπλέον παροχές τις οποίες ο καταναλωτής δεν ζήτησε και δεν χρειάζεται.

- Ότι με την υπογραφή της νέας σύμβασης δεσμεύεται ο καταναλωτής για άλλα δύο χρόνια.

- Ότι οι ταχύτητες του δικτύου που προσφέρονται αυτή τη στιγμή στις περισσότερες περιοχές δεν επιτρέπουν την αναβάθμιση.

- Ότι σε πολλές περιπτώσεις θα υπάρξει διακοπή της σύνδεσης για αρκετές ημέρες.

Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις εξαπάτησαν καταναλωτές λέγοντας τους ότι υπογράφουν για τον έλεγχο που έγινε, ενώ τους έβαλαν να υπογράψουν την αίτηση αναβάθμισης.

Καταναλωτές κατήγγειλαν επίσης ότι υπάρχουν αφόρητες τηλεφωνικές οχλήσεις για αναβάθμιση με τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί ο λογαριασμός και μετά διαπίστωσαν αυξήσεις της τάξεως του 35%.

Η επικοινωνία με τις εταιρείες είναι πραγματικός Γολγοθάς, αφού πρέπει να καλέσει κάποιος αρκετές φορές σε τηλέφωνα υψηλής χρέωσης, με μεγάλο χρόνο αναμονής, μιλώντας με αυτόματους τηλεφωνητές και λαμβάνοντας τελικά αόριστες απαντήσεις. Η προσφυγή στη δικαιοσύνη είναι μια πολυέξοδη και χρονοβόρα διαδικασία και έτσι εγκαταλείπουν την προσπάθεια να βρουν το δίκιο τους.

Ο κ. Κουτσελίνης προτρέπει τους καταναλωτές να μην παίρνουν βιαστικές αποφάσεις ενδίδοντας σε τηλεφωνικές ή διαπροσωπικές πιέσεις για δήθεν παροχές και αναβαθμίσεις. Αν επιθυμούν αναβάθμιση παροχών να απευθύνονται στα καταστήματα των εταιρειών στη πόλη λαμβάνοντας γραπτή προσφορά.

Επισημαίνει ότι όσοι συναίνεσαν από απόσταση (τηλεφωνικά) ή εκτός εμπορικού καταστήματος (στο σπίτι τους), μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος υπαναχώρησης εντός 14 ημερών και να αρνηθούν τη νέα σύμβαση, ενώ απευθύνει κάλεσμα προς τις εταιρείες τηλεφωνίας να σταματήσουν άμεσα αυτές τις επιθετικές εμπορικές πρακτικές και να επιλύουν άμεσα τα προβλήματα όσων καταναλωτών παραπλανήθηκαν».

Τα προβλήματα με τις διαδικτυακές αγορές 

Η ΕΝ. ΚΑ Βόλου γίνεται το τελευταίο διάστημα αποδέκτης μεγάλου αριθμού έγγραφων και τηλεφωνικών παραπόνων-καταγγελιών σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με τις διαδικτυακές αγορές τους, ιδίως προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (κινητών τηλεφώνων, τάμπλετ, φορητών υπολογιστών, κ.λπ.).

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές καταγγέλλουν ότι δεν παραλαμβάνουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ήδη προπληρώσει, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με το κατάστημα, ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Συχνά τα προϊόντα αυτά διατίθενται προς πώληση σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα “προϊόντα-κράχτες”.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για να αποφύγουν τις παγίδες

Η Ενωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας συμβουλεύει:

  • Να επιλέγετε να κάνετε τις αγορές σας από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να είστε ιδιαίτερα υποψιασμένοι όταν βλέπετε χαμηλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Προσοχή! Να προτιμάτε να πληρώνετε με αντικαταβολή και όχι να προκαταβάλετε το ποσό.
  • Προτιμήστε προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.
  • Να μην ξεχνάτε ότι έχετε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, δηλαδή να επιστρέψετε το προϊόν που αγοράσατε και να σας επιστρέψουν τα χρήματά σας. 

 

Αλλες καταγγελίες

Συχνές είναι και οι καταγγελίες για προσφορές από προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας που ξεκίνησαν τον τελευταίο χρόνο αλλά στην πραγματικότητα δεν ισχύουν, φαινόμενα εξαπάτησης και αισχροκέρδειας από εταιρείες SMS υψηλής χρέωσης, εκφοβισμό και απειλές από εισπρακτικές εταιρείες και δικηγορικά γραφεία. Ακόμη οι καταγγελίες για ακυρώσεις πτήσεων αεροπορικών εταιρειών ή οργανωμένων ταξιδιών, για προσπάθεια εξαπάτησης και υποκλοπής κωδικών. Τέλος τα κακόβουλα email δεν σταματούν ποτέ, ενώ πολλά είναι τα παράπονα των πολιτών για τις ουρές στα πεζοδρόμια έξω από τις Τράπεζες και τη ΔΕΗ.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ

 

 
Εταιρίες τηλεφωνίας παραπλανούν για την αναβάθμιση του Ίντερνετ. PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Πέμπτη, 27 Φεβρουάριος 2020 15:56

Μια νέα εκστρατεία παραπλάνησης και εξαπάτησης των καταναλωτών έχουν εξαπολύσει οι εταιρείες σταθερής – κινητής τηλεφωνίας και ίντερνετ.

Μετά τις εκατοντάδες καταγγελίες για αθέμιτες πρακτικές προσέλκυσης πελατών και για αυθαίρετες χρεώσεις με την αποστολή SMS υψηλής χρέωσης, καθημερινές είναι πλέον οι καταγγελίες για παραπλανητικές πρακτικές προκειμένου να πεισθούν να αναβαθμίσουν την ταχύτητα του Ίντερνετ.

Συγκεκριμένα, συνεργάτες αυτών των εταιρειών που προφανώς αμείβονται με ποσοστά, επισκέπτονται κατοικίες καταναλωτών για να μετρήσουν δήθεν την ταχύτητα του Ίντερνετ. Στη συνέχεια προτείνουν την αναβάθμιση της ταχύτητας από 25 Mbps σε 50 Mbps ή και 80 Mbps.

Σε κάθε περίπτωση όμως αποκρύπτουν ότι:

Περισσότερα...
 
Εξαπάτηση και αισχροκέρδεια από εταιρείες SMS υψηλής χρέωσης PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2020 16:22

Δεκάδες καταγγελίες έχει λάβει το τελευταίο διάστημα η Ένωση Καταναλωτών Βόλου από καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα εξαπάτησης και αισχροκέρδειας από τη λήψη μηνυμάτων SMS υψηλής χρέωσης, σε συνεργασία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και την ανοχή του κράτους.
Συγκεκριμένα νομιμοφανείς εταιρείες πενταψήφιων αριθμών που με το πρόσχημα συμμετοχής σε διαγωνισμούς έστελναν
SMS υψηλής χρέωσης, έχουν πλέον εγκαταλείψει τα προσχήματα και στέλνουν μαζικά SMS υψηλής χρέωσης από πενταψήφιους αριθμούς σε χιλιάδες ανυποψίαστους καταναλωτές και χωρίς καμιά

Περισσότερα...
 
Εξαπάτηση και αισχροκέρδεια από εταιρείες SMS υψηλής χρέωσης PDF Εκτύπωση E-mail
ΘΕΜΑΤΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2020 16:22

Δεκάδες καταγγελίες έχει λάβει το τελευταίο διάστημα η Ένωση Καταναλωτών Βόλου από καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα εξαπάτησης και αισχροκέρδειας από τη λήψη μηνυμάτων SMS υψηλής χρέωσης, σε συνεργασία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και την ανοχή του κράτους.
Συγκεκριμένα νομιμοφανείς εταιρείες πενταψήφιων αριθμών που με το πρόσχημα συμμετοχής σε διαγωνισμούς έστελναν
SMS υψηλής χρέωσης, έχουν πλέον εγκαταλείψει τα προσχήματα και στέλνουν μαζικά SMS υψηλής χρέωσης από πενταψήφιους αριθμούς σε χιλιάδες ανυποψίαστους καταναλωτές και χωρίς καμιά ενημέρωση ή συναίνεση τους χρεώνουν μεγάλα ποσά, με τη συνέργεια των εταιρειών τηλεφωνίας.
Για να διαγραφεί κάποιος από την αυθαίρετη υπηρεσία πρέπει να στείλει ο ίδιος
SMS με νέα χρέωση εις βάρος του.
Η νομοθεσία προβλέπει τη συγκατάθεση του χρήστη, με την αποστολή
PIN εκ μέρους του, μόνο που τίποτε από αυτά δεν τηρείται.
Υπήρξαν καταγγελίες ότι καταναλωτές χωρίς ποτέ να δώσουν τη συγκατάθεσή τους ή να στείλουν
PIN ή να δώσουν οπουδήποτε τον αριθμό του κινητού τους , έλαβαν σε διάστημα λίγων λεπτών 3 SMS υψηλής χρέωσης από διαφορετικές εταιρείες που σημαίνει ότι τόσο αυτές οι εταιρείες, όσο και οι εταιρείες τηλεφωνίας δρουν πλέον ανεξέλεγκτα.

Τα 5ψήφια SMS τρίτων εταιρειών, όπως και οποιαδήποτε υπηρεσία SMS ή φωνής, αρχικά είναι ενεργοποιημένα στο κινητό, εκτός εάν έχει επιλεγεί το αντίθετο

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου προτείνει σε όλους τους κατόχους κινητών τηλεφώνων, πριν πέσουν θύματα απάτης, να πάνε σε ένα τοπικό κατάστημα ή να επικοινωνήσουν άμεσα με την εταιρεία τους ζητώντας “να ενεργοποιηθεί η φραγή πενταψήφιων αριθμών υψηλής χρέωσης”
COSMOTE τηλ. 13888 https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/service-fragi-cosmote.html
VODAFONE τηλ. 13830 https://www.vodafone.gr/exypiretisi/programmata/minymata/pos-mporo-na-stamatiso-na-lamvano-anepithymita-minymata/
WIND τηλ. 13800 https://www.wind.gr/gr/wind/gia-tin-etaireia/newsroom/deltia-tupou/deltio-tupou/1526313754884/

Μπορούν να βρουν τα στοιχεία της εταιρείας που σας στέλνει SMS υψηλής χρέωσης, στο site της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), εδώ: https://www.eett.gr/opencms/opencms/EETT/Electronic_Communications/Telecoms/MMInfoSrv/search.html?cat=YPP2

Οι καταναλωτές που έχουν ήδη πέσει θύματα, μπορούν να ζητήσουν από την εταιρεία τηλεφωνίας να διαγραφούν αυτές οι χρεώσεις διότι «ουδέποτε ενημερώθηκαν, αποδέχθηκαν ή συναίνεσαν στη λήψη αυτών των υπηρεσιών και των χρεώσεων».
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου καλεί τέλος τη Πολιτεία:
- να κάνει ελέγχους και να επιβάλει πρόστιμα στις εταιρείες που παρανομούν
- να θεσπίσει νέο αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας αυτών των εταιρειών, αν όχι να τις καταργήσει γιατί το μόνο έργο που προσφέρουν είναι η εξαπάτηση των καταναλωτών.

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 1 από 4
Ένωση Καταναλωτών Βόλου