Παραπλανητική διαφήμιση Εκτύπωση
Αξιολόγηση Χρήστη: / 1
ΧείριστοΆριστο 
ΔΡΑΣΕΙΣ - ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
Πέμπτη, 18 Φεβρουάριος 2010 20:07

Προς τη Γ. Γραμματεία Καταναλωτή
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου αναφέρει μια περίπτωση ενδεχόμενης παραπλανητικής διαφήμισης που αφορά το προϊόν "ENERGY ECONOMY". Πρόκειται για μια συσκευή που υπόσχεται εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας στην οικιακή κατανάλωση
Η αρχή επί της οποίας στηρίζεται η λειτουργία της συσκευής, κατά τα λεγόμενα του αντιπροσώπου, είναι η διόρθωση του συνημίτονου (συνφ). Ο συντελεστής αυτός πρέπει να βρίσκεται κοντά στο 1
αλλά στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, επειδή υπάρχουν πολλά επαγωγικά φορτία (κινητήρες, πηνία, Μ/Σ) μειώνεται κάτω από το 0,90 και προκαλεί υπερφόρτωση του δικτύου. Γι' αυτό και η ΔΕΗ, μέσω της τιμολογιακής της πολιτικής, αναγκάζει τις επιχειρήσεις να συνδέσουν στο δίκτυο συσκευές διόρθωσης του συνφ.
Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στον οικιακό τομέα, όπου δεν υπάρχουν επαγωγικά φόρτια και το συνφ είναι πάντα κοντά στο 0,96 με 0,98. Γι' αυτό και η ΔΕΗ στα οικιακά τιμολόγια δεν χρεώνει αυτή την ελάχιστη απόκλιση του συντελεστή. Κατά συνέπεια δεν προκύπτει κανένα όφελος για τον καταναλωτή από τη χρήση της εν λόγω συσκευής
Παρακαλούμε να διερευνήσετε αν η σχετική διαφήμιση πρέπει να θεωρηθεί ως παραπλανητική.