ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ
Παραπλανητική διαφήμηση PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 1
ΧείριστοΆριστο 
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ - ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ
Κυριακή, 26 Σεπτέμβριος 2010 07:49

Προς τη Γ. Γραμματεία Καταναλωτή
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου αναφέρει μια περίπτωση ενδεχόμενης παραπλανητικής διαφήμισης που αφορά το προϊόν "ENERGY ECONOMY". Πρόκειται για μια συσκευή που υπόσχεται εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας στην οικιακή κατανάλωση
Η αρχή επί της οποίας στηρίζεται η λειτουργία της συσκευής, κατά τα λεγόμενα του αντιπροσώπου, είναι η διόρθωση του συνημίτονου (συνφ). Ο συντελεστής αυτός πρέπει να βρίσκεται κοντά στο 1
αλλά στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, επειδή υπάρχουν πολλά επαγωγικά φορτία (κινητήρες, πηνία, Μ/Σ) μειώνεται κάτω από το 0,90 και προκαλεί υπερφόρτωση του δικτύου. Γι' αυτό και η ΔΕΗ, μέσω της τιμολογιακής της πολιτικής, αναγκάζει τις επιχειρήσεις να συνδέσουν στο δίκτυο συσκευές διόρθωσης του συνφ.
Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στον οικιακό τομέα, όπου δεν υπάρχουν επαγωγικά φόρτια και το συνφ είναι πάντα κοντά στο 0,96 με 0,98. Γι' αυτό και η ΔΕΗ στα οικιακά τιμολόγια δεν χρεώνει αυτή την ελάχιστη απόκλιση του συντελεστή. Κατά συνέπεια δεν προκύπτει κανένα όφελος για τον καταναλωτή από τη χρήση της εν λόγω συσκευής
Παρακαλούμε να διερευνήσετε αν η σχετική διαφήμιση πρέπει να θεωρηθεί ως παραπλανητική.

 Απάντηση                                                                                                                                                                                         Η Δ/νση τεχνικού ελέγχου της Γ. Γραμματείας Καταναλωτή, σε απάντηση της στις καταγγελίες της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου, του ΚΕΠΚΑ και άλλων καταναλωτών αναφέρει:                                                                                                                                                                 - Μετά από έρευνα και γνωμοδότηση της ΔΕΗ αποδείχθηκε ότι ουδεμία μείωση στο λογαριασμό ρεύματος των οικιακών καταναλωτών επιτυγχάνεται από την τοποθέτηση των
συσκευών αυτών.
- Οι ανωτέρω ισχυρισμοί κατά την προώθηση των συγκεκριμένων προιόντων αποτελούν παράβαση των άρθρων περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
- Για λόγους προστασίας των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, η Γ. Γ. Καταναλωτή θα επιβάλει τις κυρώσεις που προβλέπονται από το νόμο.
Αυτό επιβεβαιώνει και η ΔΕΗ στο πόρισμα της σύμφωνα με το οποίο:
- Οι μονοφασικοί και τριφασικοί μετρητές της ΔΕΗ που εγκαθίστανται σε κατοικίες, δεν καταγράφουν άεργο ενέργεια, αλλά μόνο ενεργή και τα αντίστοιχα τιμολόγια δεν συναρτώνται με την τιμή του συντελεστή ισχύος (συνφ).
- Οι θερμικές απώλειες τις οποίες, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς, μειώνουν οι εν λόγω συσκευές δεν καταγράφονται από τους μετρητές και επομένως ουδεμία εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας επιτυγχάνεται.
- Ακόμη και αν καταγραφόταν η μείωση της θερμικής ενέργειας που ισχυρίζονται ότι επιτυγχάνουν οι συσκευές, αυτή θα αποτελούσε ποσοστό της τάξης του 1% της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου καλεί την πολιτεία να πάρει άμεσα μέτρα κατά των εταιρειών που αναφέρονται στο έγγραφο, οι οποίες στις 25-8-10 διέθεταν προς πώληση συσκευές μείωσης κατανάλωσης ρεύματος, με παραπλανητικούς ισχυρισμούς.

Παραπλάνηση καταναλωτών                                                                                                                                                       Αγαπητή ¨Ενωση Καταναλωτών Βόλου,στέλνω αυτό το e-mail για να ενημερώσω σχετικά με αυτό που εγώ πιστεύω ότι είναι παραπλάνηση του καταναλωτή σχετικά με τιμές, πραγματικές και αναγραφόμενες στο ράφι κάποιων προϊόντων.                                                                            Πιο συγκεκριμένα, στο σούπερ μάρκετ "Βερόπουλος" στις οδούς Αναλήψεως και Παγασών διαπίστωσα τα εξής: Πάνω στη συσκευασία μαλακτικού "Soupline Mistral" αναγράφεται "ΔΩΡΟ ΤΟ 1 ΛΙΤΡΟ". Η συσκευασία είναι 5 λίτρων. Οπότε κανείς
πιστεύει ότι πληρώνει 4 λίτρα και παίρνει άλλο ένα λίτρο δώρο, δηλαδή σύνολο 5 λίτρα (όσα και η συσκευασία δηλαδή).
Η αναγραφόμενη τιμή στο ράφι για το προϊόν είναι 6,51 ευρώ, με τιμή 1,30 ευρώ/λίτρο.
Μία απλή διαίρεση της συνολικής τιμής (6,51 ευρώ) με την τιμή ανά λίτρο (1,30 ευρώ) μας δίνει ότι πληρώνουμε 6,51/1,30=5 λίτρα προϊόντος. ΑΡΑ, ΤΟ "1 ΛΙΤΡΟ ΔΩΡΟ" ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΨΕΜΑ!!! (Σημειώνω ότι περίμενα να πάρω την απόδειξη για να δώ μήπως η έκπτωση γίνεται στο ταμείο, μάταια όμως...)
Αν αυτό δεν είναι εξαπάτηση, τότε τί είναι;;; (Μερικές πράξεις ακόμη: η ψεύτικη επιβάρυνση στον πολίτη είναι ένα λίτρο,αυτό που δεν είναι δώρο τελικά, δηλαδή 1,30 ευρώ σε σύνολο 6,51. Με άλλα λόγια 1,30/6,51=20% περίπου!!!!!!!!!)
Κάνοντας τους ίδιους υπολογισμούς για μερικά ακόμα μαλακτικά (όλα βρίσκονται στο δεύτερο όροφο, στο βάθος) διαπίστωσα ότι το ίδιο συμβαίνει για πολλά ακόμα μαλακτικά!!! (π.χ. QUANTO κλπ). Δυστυχώς γι'αυτούς, δεν είμαστε όλοι αδαής ή τόσο απορροφημένοι με τα προβλήματα της καθημερινότητάς μας για να μη μπορούμε να καταλάβουμε πότε μας κοροϊδεύουν μπροστά στα μάτια μας...
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας.
Φιλικά,
Ν. Γ.
Υ.Γ. Υποψιάζομαι ότι τα ίδια θα συμβαίνουν και στά άλλα υποκαταστήματα της αλυσίδας "Βερόπουλος", για να μην πώ και στα σούπερ μάρκετ άλλων εταιριών...  

 


Ένωση Καταναλωτών Βόλου