Απολογισμός δράσης 2016-18 της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ - ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ
Δευτέρα, 28 Ιανουάριος 2019 13:56

Στη Τακτική Γενική συνέλευση της ΕΝ.ΚΑ. Βόλου εξελέγη το νέο Δ.Σ. και η Ε.Ε. και ψηφίστηκε ομόφωνα ο παρακάτω απολογισμός.
Το νέο Δ.Σ αποτελείται με αλφαβητική σειρά από τους:
Ευσταθίου Κων/να, Κουτσελίνη Αλέκο, Μανόπουλο Γιάννη, Πλαστάρα Κική, Πρίγκο Γιάννη και τους Λυχναρόπουλο Κων/νο και Ρουκά Μάξιμο ως αναπληρωματικούς. 
Στην Εξελεγκτική εποτροπή εξελέγησαν οι Ζαφειρόπουλος Κων/νος, Κουτσούκος Θεόδωρος, Χονδρογιάννη Νέλλη.

Απολογισμός δράσης για τη τριετία 2016-18
Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας είναι ανεξάρτητη εθελοντική οργάνωση και τα έσοδα της προέρχονται αποκλειστικά από τις συνδρομές των μελών της.
Στόχος της είναι να συμβάλει:
– στην ενημέρωση και προστασία των καταναλωτών,
– σε μια νέα καταναλωτική συνείδηση και συμπεριφορά (πράσινη κατανάλωση),
– στη βελτίωση της ποιότητα ζωής και στη προστασία του περιβάλλοντος.
O συνολικός αριθμός των μελών της Ένωσης είναι 1.320 μέλη.

1. Ενημέρωση
Για την ενημέρωση των καταναλωτών έγινε επεξεργασία και προβολή θεμάτων όπως: «Οδηγός εξοικονόμησης ενέργειας», «40 τρόποι ηλεκτρονικής εξαπάτησης», «Τζάκια. Ξυλόσομπες. Επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία», «Συγκριτικό τεστ συστημάτων θέρμανσης», «Πόσο πλαστικό έχουμε στη ζωή μας;», «Οδηγός ανακύκλωσης», «Γιατί «φουσκώνουν» οι λογαριασμοί της ΔΕΗ;»,«Συγκριτικό τεστ οικιακών λαμπτήρων φωτισμού», «Μυοσκελετικά προβλήματα – Φυσικοθεραπεία» κ.α.
Τα θέματα δημοσιοποιήθηκαν μέσα από τα ΜΜΕ, με e mail, με το διαδίκτυο στη σελίδα http://www.enkavolou.gr, το facebook, ραδιοφωνικές εκπομπές κ.α.

2. Καταναλωτική αγωγή – ανοικτές εκδηλώσεις.
Υλοποιήθηκαν προγράμματα καταναλωτικής αγωγής σε Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια της περιοχής.

3. Σεμινάρια
Πραγματοποιήθηκαν σεμινάρια για «το δίκαιο του καταναλωτή» σε Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) της Μαγνησίας

4. Αναφορές.
Αναφορά στην ΕΕΤΤ και στη Γ.Γ. Καταναλωτή για «Αθέμιτο ανταγωνισμό στις τηλεπικοινωνίες με θύματα τους καταναλωτές»

Ανοικτή επιστολή προς τον Υπουργό Υγείας με θέμα: «Ο μύθος της δωρεάν υγείας»
Αναφορά στη Γ. Γραμματεία Καταναλωτή για «Παραπλανητικές διαφημίσεις για συσκευές θέρμανσης»
Αναφορά της Ένωσης με τίτλο «Τριτοκοσμικές συνθήκες στη πόλη μας από την έλλειψη νερού» κατατέθηκε στη Βουλή και δόθηκε αναλυτική αλλά μη ικανοποιητική απάντηση από τον αρμόδιο υπουργό.

Έγινε αναφορά στο Υπουργείο Οικονομίας και στους βουλευτές με θέμα: «Να μειωθεί τώρα ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης»

Αναφορές στη Γ. Γ. Καταναλωτή και στη ΡΑΕ με θέμα: «Γιατί «φουσκώνουν» οι λογαριασμοί της ΔΕΗ;» ενώ ετοιμάζεται νέα με θέμα: «Ταλαιπωρία και καθυστερήσεις για τους καταναλωτές της ΔΕΗ και της ΔΕΔΔΗΕ

5. Συνεργασίες.
Συμμετοχή στη Συντονιστική Επιτροπή φορέων της Μαγνησίας του κινήματος «Καταναλώνουμε ότι παράγουμε.

6. Προστασία καταναλωτών
Το Γραφείο καταγγελιών – Νομικής υποστήριξης, ξεκίνησε τη λειτουργία του
πριν δέκα χρόνια. Από τότε χειρίστηκε με επιτυχία πάνω από 20.000 αναφορές –
καταγγελίες – ερωτήματα καταναλωτών και συνέβαλε στην σωστή λειτουργία της αγοράς
Η λειτουργία του Γραφείου βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική προσφορά των μελών της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και των Νομικών της Συμβούλων.

ΑΝΑΦΟΡΕΣ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ – ΠΑΡΑΠΟΝΑ 2016 – 18
ΑΡΙΘΜΟΣ

Τραπεζικές υπηρεσίες 4.832

Κινητή, σταθερή τηλεφωνία και Internet 352

Εισπρακτικές εταιρείες 159

ΔΕΗ – Λοιποί πάροχοι 97

ΔΕΥΑΜΒ 78

Τρόφιμα, σούπερ μάρκετ 75

Τουριστικές υπηρεσίες – εστίαση 58

Ελαττωματικά προϊόντα 51

Κακή παροχή υπηρεσιών 38

Φυσικό αέριο 24

Ασφαλιστικές υπηρεσίες 18

Παραπλανητική διαφήμιση 16

Διάφορα 179

ΣΥΝΟΛΟ 5.714

7. Νομική υποστήριξη. 
7α. Νομική τεκμηρίωση καταγγελιών – αναφορών των καταναλωτών

7β. Νομική υποστήριξη για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου:
– έχει ενημερώσει πάνω από 20.000 υπερχρεωμένους πολίτες για τη δυνατότητα τους να ενταχθούν στο νόμο 3869/2010 για τους υπερχρεωμένους

8. Δημιουργία θεματικών εθελοντικών ομάδων:
Για να έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο έργο της και για να συμμετέχουν ενεργά οι πολίτες σε διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις δημιουργήθηκαν θεματικές εθελοντικές ομάδες όπως: Νομική υποστήριξη, Περιβάλλον, Βιώσιμη πόλη, Διατροφή, Υγεία, Εκπαίδευση – πολιτισμός, Αγορά – ακρίβεια.

Όλα τα θέματα υπάρχουν στη σελίδα http://www.enkavolou.gr/

 
Ένωση Καταναλωτών Βόλου